Zoekfilters
› Stephen R. Covey (9)
› Patrick Lencioni (7)
› Ken Blanchard (6)
» Toon alle opties (58)
› Menno Lanting (5)
› Sean Covey (5)
› Cal Newport (4)
› Daniel Pink (4)
› Daniël Goleman (4)
› Henk Jan Kamsteeg (4)
› Jack J.R. van Minden (4)
› Erwin Witteveen (3)
› Jacqueline de Jong (3)
› Jeroen Busscher (3)
› John Kotter (3)
› Kees Klomp (3)
› Kim Spinder (3)
› Martijn Aslander (3)
› Stephen Covey (3)
› Verne Harnish (3)
› Wouter van Bergen (3)
› Adriaan Hoogendijk (2)
› Amy C. Edmondson (2)
› Anne Kloosterboer (2)
› Bruce Patton (2)
› Chantal van der Leest (2)
› Chris Bailey (2)
› David Graeber (2)
› David P. Norton (2)
› Dick de Gilder (2)
› Elske Doets (2)
› Geert Hofstede (2)
› Gert Jan Hofstede (2)
› Harry Garretsen (2)
› Jaap Peters (2)
› Jan Kuipers (2)
› Janka Stoker (2)
› Jim Collins (2)
› Malcolm Gladwell (2)
› Marcel van Wiggen (2)
› Marilieke Engbers (2)
› Marry de Gaay Fortman (2)
› Mathieu Weggeman (2)
› Michel Schaeffer (2)
› Naomi Ellemers (2)
› Pacelle van Goethem (2)
› Patrick Beijersbergen (2)
› Patrick van Veen (2)
› Paul Louis Iske (2)
› Peter Nientied (2)
› Rens van der Vorst (2)
› Richard Thaler (2)
› Richard van Kray (2)
› Rini van Solingen (2)
› Robert Kaplan (2)
› Roger Fisher (2)
› Saskia Schepers (2)
› Sheldon Bowles (2)
› Spencer Johnson (2)
› W. Chan Kim (2)
› William Ury (2)
› Ondernemerschap & Reta... (6)
› Communicatie (4)
› International Business... (4)
» Toon alle opties (20)
› Ad Management in de Zo... (3)
› Bedrijfskunde (3)
› International Business... (3)
› International Event Ma... (3)
› International Hotel & ... (3)
› Ad Sales & Accountmana... (2)
› Commerciële Economie (2)
› E-commerce & Entrepren... (2)
› Evenementen & Hotelman... (2)
› Human Resource Managem... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Tourism ... (2)
› Logistics Management (2)
› Management (2)
› Management in de Zorg (2)
› Sales & Accountmanagem... (2)
› Technische Bedrijfskun... (2)
› Theologie (2)
› Hogeschool Rotterdam (11)
› Hogeschool Utrecht (7)
› EuroCollege (5)
» Toon alle opties (4)
› Management algemeen (67)
› Psychologie algemeen (31)
› Economie en bedrijf al... (20)
» Toon alle opties (30)
› Bedrijfskunde algemeen (8)
› Communicatiekunde alge... (7)
› Mens en maatschappij a... (7)
› Management algemeen|Le... (6)
› Psychologie algemeen|M... (6)
› Leidinggeven, coachen|... (5)
› Beleggen (4)
› Mens en maatschappij a... (4)
› Solliciteren (4)
› Management algemeen|Ma... (3)
› Management algemeen|Me... (3)
› Management algemeen|Pe... (3)
› Mens en maatschappij a... (3)
› Onderhandelen en verga... (3)
› Psychologie algemeen|C... (3)
› Psychologie algemeen|E... (3)
› Bedrijfskunde algemeen... (2)
› Bestuurs- en beleidsku... (2)
› Creatief denken (2)
› Filosofie algemeen (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Literaire non-fictie a... (2)
› Management algemeen|Co... (2)
› Management algemeen|Ec... (2)
› Mens en maatschappij a... (2)
› Non-fictie kinderboeke... (2)
› Onderwijs en opvoeding (2)
› Personeel en organisat... (2)
› Psychologie algemeen|M... (2)
Studieboeken (299)
morgen verzonden
Concurrentiestrategie / Druk 11
analysemethoden voor bedrijfstakken en industriele concurrenten
2011 || Paperback || Michael E. Porter || Business Contact || met inkijkexemplaar
Door welke krachten wordt de concurrentie in een bedrijfstak beheerst? Hoe zullen de concurrenten zich opstellen? Hoe zal de bedrijfstak zich ontwikkelen? Hoe reageren de strategische planners op acties van de concurrenten? Wat is de beste uitgangspositie van het bedrijf op lange termijn? Michael Porters 'Concurrentiestrategie' snijdt onderwerpen aan die van vitaal belang zijn voor managers en belicht uitvoerig diverse analysetechnieken die leiden tot een beter inzicht in de bedrijfstak en he...
morgen verzonden
Dirigeren en meespelen / druk 5
zowel leidinggevende als collega: hoe doe je dat?
2007 || Paperback || Thea Gevers || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wanneer je functioneel of operationeel leidinggevende van je collega's wordt terwijl je een deel van je tijd ook nog met hen blijft samenwerken,moet je opnieuw je plek veroveren. Je relatie met je collega's verandert, want je hoort er niet echt meer bij, en je relatie met je leidinggevende verandert ook omdat je meer zijn gelijke wordt.Daarnaast is je nieuwe functie bij uitstek een positie om meer werkzaamheden aan te trekken dan je aankunt: je collega's delegeren naar boven (leggen allerlei ...
morgen verzonden
Bedrijf te koop / Druk 8
handboek voor koop, verkoop en buy-out van bedrijven
2010 || Paperback || Arthur Goedkoop e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Bedrijf te koop biedt een praktische introductie op alle relevante aspecten bij de koop of verkoop van een onderneming. Stap voor stap worden de verschillendefases in het overnameproces behandeld; van de aan- en verkoopstrategie tot het post-acquisitieproces. Verkopers, kopers of adviseurs (in spe) krijgen middels Bedrijf te koop een actueel totaaloverzicht van de stand van zaken, plus nuttige tips en aandachtspunten bij een transactie. Hierbij worden alle facetten uitgebreid belicht; de stra...
morgen verzonden
Zelfleiderschap en de One-Minute Manager
Vergroot uw effectiviteit met situationeel zelfleiderschap
2011 || Paperback || Ken Blanchard e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Wat is de grootste wens van managers? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk opereren. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun specieke wensen.
Hier komen we op het terrein van empowerment, de specialisatie van bestsellerauteur Ken Blanchard.
Dit boek doet, in de traditie van het bekende De One-Minute Manager, kort en helder uit de doeken hoe u uw medewerkers echte verantwoordelijkheid en zelfstandigheid kunt geven. Iedere manager z...
morgen verzonden
Het grote lobbyboek / druk 5
de ongeschreven regels van het spel
2013 || Paperback || Erik van Venetië e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Lobbyen is iemand voor je karretje spannen om er zelf beter van te worden. Het is een alledaagse bezigheid, er is niets geheimzinnigs aan, en iedereen kan het. Sterker: velen doen het al zonder het te beseffen. Voor een nieuwe baan, een subsidie, om iets te verkopen, om regels van de overheid te veranderen.Lobbyen loont. Als je de kneepjes van het vak maar kent. Het bestuur van de voetbalclub, de directeur, de ambtenaar, de minister, hun secretaresse en de koningin: ze zijn allen te verleiden...
morgen verzonden
Slimmer leidinggeven / druk 1
met minder moeite betere resultaten
2014 || Paperback || Marcel van Wiggen || Business Contact || met inkijkexemplaar
Hoe krijg je medewerkers meer betrokken bij de resultaten? Waarom reageren ze soms anders dan je verwacht? Waarom draait het team de ene keer soepel en de andere keer juist stroef? Hoe stuur je effectief op het gewenste gedrag? In dit boek vind je antwoorden op al deze vragen en meer.
Dit is een handboek voor beginnende leidinggevenden én voor ervaren managers. Gebruikmakend van psychologie, praktijkvoorbeelden en eenvoudige tools helpt Marcel van Wiggen je als leidinggevende slimmer en effec...
morgen verzonden
Draaiboek gedragsverandering / Druk 7
de psychologie van beinvloeding begrijpen en gebruiken
2017 || Paperback || Sander Hermsen e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
Er wordt van alles uit de kast gehaald om het gedrag van mensen te veranderen: humor, celebrities, nudging en veel (te veel) informatie. Gedragsverandering is een actueel onderwerp: jongeren moeten minder drinken, autorijders voorzichtiger rijden, medewerkers stressvrijer werken. Bij de overheid, maar ook in het bedrijfsleven worden (reclame)campagnes, acties, (digitale) producten en online toepassingen ontworpen. Met wisselend succes.
Wetenschappers Sander Hermsen en Reint Jan Renes laten in...
morgen verzonden
Het Rijnland veranderboekje
het gebeurt als je het loslaat
2017 || Hardcover || Jaap Peters e.a. || Business Contact || met inkijkexemplaar
In 'Het Rijnlands veranderboekje' leggen veteranen Jaap Peters en Matthieu Weggeman op een puntige en heldere manier uit hoe veranderen beter kan. Want vrijwel alle theorie over verandermanagement gaat ervan uit dat het proces top-down moet worden ingevoerd. Dat het middel daarmee het doel dwarsboomt, is evident voor wie Rijnlands denkt: je moet juist ruimte geven aan de professionals op de werkvloer, die als eerste zien welke kant het op moet.
Bij Rijnlands veranderen vallen doel en middel s...
morgen verzonden
De disruptieparadox
In 5 stappen naar echte vernieuwing
2017 || Hardcover || Menno Lanting || Business Contact || met inkijkexemplaar
Menno Lanting wijst je in zijn nieuwe bestseller 'De disruptieparadox' de weg naar echte innovatie.
Als bedrijven ten onder gaan, is dat maar zelden een direct gevolg van disruptie, oftewel van een innovatie die de bestaande markt compleet verdringt. De oorzaak is eerder dat organisaties lang niet altijd meer in staat zijn om op een onderscheidende en winstgevende manier te anticiperen op de snel veranderende behoeften van consumenten. En hierin zit de grote paradox voor de gevestigde partije...
morgen verzonden
Tem de krokodil
hoe je groeit door patronen die je klein houden los te laten
2019 || Paperback || Hylke Faber || Business Contact || met inkijkexemplaar
Hylke Faber, internationaal leiderschapscoach, laat je in ‘Tem de krokodil’ zien dat we ons vaker dan we realiseren, handelen vanuit aangeleerde overlevingsmechanismen. Bij drukte en stress draait ons reptielenbrein overuren en dat belemmert ons in onze persoonlijke groei. Want hoe vaak nemen we een impulsieve beslissing waar we later spijt van krijgen? Of gaan we mee in een scenario waar we eigenlijk niet in geloven omdat we bang zijn niet aardig gevonden te worden?
In ‘Tem de krokodil...