Zoekfilters
Nieuwe titels (3)
Een overzicht van nieuwe studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.
Probleemgeoriënteerd denken in de reumatologie
2025 || Paperback || Prof. Dr. W.F. Lems || Boom || met inkijkexemplaar
Pijn, stijfheid en functiebeperkingen van het bewegingsapparaat zijn veelvoorkomende klachten: naar schatting ervaart zo’n 20% van de bevolking in meer of mindere mate gewrichtsklachten. Reden genoeg om binnen de succesvolle reeks Probleemgeoriënteerd denken een boek te wijden aan de reumatologie.
Stapsgewijze klinische benadering van reumatische aandoeningen
In dit boek wordt de lezer stap voor stap meegenomen in het klinisch redeneren rondom reumatische aandoeningen. Elk hoofdstuk is op...
maandag verzonden
Probleemgeoriënteerd denken in de jeugdgezondheidszorg
2025 || Paperback || Myrna Linders e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
JGZ: een essentieel onderdeel van ons gezondheidszorgsysteem
Jeugdgezondheidszorg (JGZ) is een essentieel onderdeel van ons gezondheidszorgsysteem, gericht op de preventie en bevordering van de gezondheid van kinderen en jongeren van 0 tot 18 jaar. Dit boek biedt een uniek perspectief op dit vakgebied, met aandacht voor zowel het individuele kind als de populatie in zijn geheel. Door de focus op preventie speelt de JGZ een belangrijke rol in het verkleinen van gezondheidsverschillen en het ve...
maandag verzonden
Kinderneurologie
van symptoom naar diagnose
2025 || Paperback || Dewi Bakker e.a. || BSL Media & Learning
Dit is geen standaard leerboek over de kinderneurologie. Zoals de titel reeds suggereert, zijn in dit boek niet ziektebeelden leidend, maar klachten en symptomen. Daarbij ligt de nadruk op aanwijzingen in de anamnese en neurologisch onderzoek die leiden naar een differentiële diagnose en aanvullend onderzoek. Na enkele algemene hoofdstukken over anamnese, onderzoek, aanvullend onderzoek en revalidatiegeneeskunde volgt de bespreking van een groot aantal klinische problemen waarmee kinderen zi...