Zoekfilters
Nieuwe drukken (7)
Een overzicht met nieuwe drukken van studieboeken die relevant zijn binnen het hoger onderwijs.
Bedrijfskunde, de basis / Druk 7
2024 || Paperback || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en toegankelijke inleiding in de bedrijfskunde;
- goede voorbereiding op de beroepspraktijk;
- met veel ondersteunend digitaal oefenmateriaal om het vak eigen te maken.
Bedrijfskunde, de basis is een praktijkgericht, overzichtelijk boek met veel aandacht voor didactiek.
Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel beschrijft de inrichting en besturing van bedrijven vanuit verschillende invalshoeken. Deel twee behandelt de functionele deelgebieden en ontwerp- en besturingsvraags...
morgen verzonden
Inleiding organisatiekunde / Druk 8
2025 || Paperback || Loek ten Berge e.a. || Boom
Hoe blijven organisaties wendbaar, effectief én mensgericht in een tijd van digitalisering, globalisering en duurzaamheidsvraagstukken? De achtste editie van Inleiding organisatiekunde biedt een actuele en toegankelijke basis om organisaties in hun volle complexiteit te begrijpen en te beïnvloeden.
Gebaseerd op het 7S-model van McKinsey biedt deze uitgave een samenhangende structuur: van strategie en structuur tot stijl van leidinggeven, cultuur en gedeelde ...
Grondslagen van auditing en assurance / Druk 9
2024 || Paperback || Barbara Majoor || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Eerste deel van de serie ‘Elementaire theorie accountantscontrole’;
• beschrijft stapsgewijs de fundamenten van accountantscontrole;
• nieuw: hoofdstuk over de beoordeling van Environmental, Social en Governance (ESG)-informatie in de jaarrekening.
Grondslagen van Auditing en Assurance bevat alle stof over de ethiek en onafhankelijkheid van een accountant, de kern van de uitvoering van een controle-opdracht en de verantwoordelijkheid van de accountant voor het constateren van frau...
morgen verzonden
Basisboek bedrijfskunde / Druk 5
Een inleiding in management en ondernemerschap
2024 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Basisboek bedrijfskunde is een toegankelijke inleiding op de vakken bedrijfskunde en bedrijfseconomie. Het behandelt alle aspecten die voor een goede bedrijfsvoering van belang zijn, zoals:
strategie en organisatie van een onderneming;
marketing;
operationeel management;
financieel management.
In Basisboek bedrijfskunde vind je een helder overzicht van de belangrijkste bedrijfskundige basisbegrippen en inzichten. Elk hoofdstuk start met een praktische casus en sluit af met een samenvatting en...
Bedrijfskunde Integraal / Druk 4
2024 || Paperback || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toonaangevende inleiding in het vakgebied: integraal en interdisciplinair;
- leert bedrijfskundige problemen in hun context te zien en op te lossen;
- bereidt voor op een loopbaan als bedrijfskundige.
Bedrijfskunde Integraal geeft een overzicht van een bedrijf als geheel en van elk afzonderlijk bedrijfsonderdeel. Vanuit dit perspectief kan gewerkt worden aan oplossingen voor bedrijfskundige problemen.
Het boek bestaat uit drie delen waarin steeds een vraag centraal staat: Wat is een bedrijf...
Design Research Mastery
How To Lead Research That Builds Buy-in and Great Products
2025 || Paperback || Sara Fortier || BIS Publishers BV
Most businesses don’t take qualitative research seriously. They see it as soft, vague—too uncertain to drive business strategy.
That’s why so many researchers see their insights ignored and struggle to gain buy-in.
Design Research Mastery changes the game. Sara Fortier teaches you how to transform research into a strategic catalyst—winning over skeptics and inspiring innovative products and services. Through a step-by-step approach, readers will master the planning, execution, and co...
The Growth Paradox
Why growing slows down and hurts companies and what to do about it
2024 || Paperback || Matty Paquay || Lannoo
The Growth Paradox describes the phenomenon of growing pains. When a business grows rapidly, it tends to slow itself down. How can this be prevented? Is there anything that can be done about it? Absolutely, and this book helps you with that! In eleven chapters, it explains in clear language what the most common growing pains are and how to address them. Assumptions are debunked, myths are busted, problems are explained, and solutions are provided. Every company has the potential to become a g...