Zoekfilters
› Hans van der Loo (5)
› Joriene Beks (4)
› Manon Ruijters (4)
» Toon alle opties (44)
› Aty Boers (3)
› Bas Wouters (3)
› Frank Peters (3)
› Jan Verhaar (3)
› Jean-Pierre Thomassen (3)
› Marcel van Assen (3)
› Martin van Staveren (3)
› Rini van Solingen (3)
› Robert E. Quinn (3)
› Ad Bergsma (2)
› Arco Verolme (2)
› Arjen Banach (2)
› Astrid Groenewegen (2)
› Bill Bryan (2)
› Björn Prevaas (2)
› Dennis Opstal (2)
› Edwin Kaats (2)
› Eric Mooijman (2)
› Eric de Haan (2)
› Gerritjan van Luin (2)
› Guido van de Wiel (2)
› Isolde Kolkhuis Tanke (2)
› Jaap Boonstra (2)
› Jaap Schaveling (2)
› Joost Kampen (2)
› Joris Groen (2)
› Karin Bosman (2)
› Kees van Alphen (2)
› Kilian Bennebroek Grav... (2)
› Marijke Lingsma (2)
› Marjolijn Feringa (2)
› Math de Vaan (2)
› Onno Hamburger (2)
› Patrick Kooij (2)
› Patrick van der Pijl (2)
› Peter Koning (2)
› Robert B. Cialdini (2)
› Robert Cialdini (2)
› Saskia Tjepkema (2)
› Steffan Seykens (2)
› Ten Gevers (2)
› Thijs Homan (2)
› Wilfrid Opheij (2)
› Bedrijfskunde (9)
› Human Resource Managem... (7)
› Management in de Zorg (7)
» Toon alle opties (26)
› Commerciële Economie (5)
› Ondernemerschap & Reta... (5)
› Communicatie (4)
› Finance & Control (4)
› Ad Management (3)
› Business IT & Manageme... (3)
› Facility Management (3)
› Hotel Management (3)
› Management (3)
› Marketing of Social Bu... (3)
› Ondernemen (3)
› Ad Crossmediale commun... (2)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Ad Ondernemen (2)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
› Communication and Mult... (2)
› Farmakunde (2)
› HBO-ICT (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› Learning and Developme... (2)
› Managing New Retail (2)
› Master Leren en Innove... (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Social Work (2)
› Tourism Management (2)
› Hogeschool Rotterdam (28)
› Hogeschool Utrecht (13)
› Christelijke Hogeschoo... (7)
» Toon alle opties (5)
Studieboeken (263)
vandaag verzonden
Who is accountable
toerekenbaarheid tussen sales, marketing en communicatie
2019 || Paperback || Werner van Beusekom e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Of je nu in de sales, marketing of communicatie werkt (of gaat werken), dit boek helpt je succesvoller te zijn in je (toekomstige) vak. Je leest hoe organisaties baat hebben van het op één lijn brengen van sales, marketing en communicatie. Je leest ook hoe het delen van kennis, transparante communicatie en het meten en analyseren van data werkprocessen verbeteren.
Sales, marketing en communicatie op één lijn
In de bestaande literatuur is nauwelijks beschreven hoe je sales, marketing en com...
vandaag verzonden
Financieel management / Druk 4
Het verhaal achter de cijfers voor ondernemers en niet-financiële managers
2020 || Paperback || Kees van Alphen e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Als ondernemer of manager van een kleine of middelgrote onderneming richt je je het liefst op je eigen vakgebied, of houd je je bezig met de commercie. Natuurlijk heb je ook interesse in de cijfers van jouw onderneming, maar dan gaat het vooral om het saldo van de bankrekening en het maken van de kostprijscalculaties.
Cijfers, rekenen, wiskunde en economie
Velen blijven liever ver van het terrein van financieel management weg. Dat heeft immers te maken met cijfers, rekenen, wiskunde en econom...
vandaag verzonden
Het sales canvas
Door onderzoek sneller naar de deal
2017 || Paperback || Orly Polak e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Sales vraagt om kennis over de klant. Maar hoe kom je aan deze kennis? Veel bestaande salesmethoden richten zich op alle salesvaardigheden behalve onderzoek doen. Het Sales Canvas helpt sales professionals op een hele toegankelijke manier onderzoek te doen en kan dan ook naast bestaande salesmethoden worden gebruikt. We helpen je met het stellen van de juiste vragen, het actief onderzoeken en benaderen van je potentiële klant, het opstellen van een goede offerte, het voorbereiden van onderha...
vandaag verzonden
Systeemdenken / Druk 2
van goed bedoeld naar goed gedaan
2022 || Paperback || Jaap Schaveling e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Hoe komt het dat grotere inspanningen van de afdeling Verkoop leiden tot een lagere omzet? Waarom neemt de werkdruk alleen maar toe, ook als we hulp inhuren? Hoe goed we het allemaal ook bedoelen, met sommige 'oplossingen' verergeren we de problemen juist. Hoe is die paradox te omzeilen?
Systeemdenken geeft nieuw inzicht in complexe situaties. Elke organisatie is een systeem dat uit onderdelen bestaat. Systeemdenken leert je te zien hoe die onderdelen elkaar beïnvloeden. Zo ontdek je de vaste...
vandaag verzonden
Haal meer uit jezelf in de professionele samenwerking
2012 || Paperback || Jeroen Wouters e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Als (aankomend) professional kom je vaak terecht in complexe organisaties, waar veel flexibiliteit en verantwoordelijkheid voor je eigen ontwikkeling wordt gevraagd. Dat vereist een hoge mate van kennis en inzicht in je eigen kwaliteiten en de wijze waarop je deze kunt inzetten in de samenwerking met anderen. De volgende vragen spelen daarbij een belangrijke rol:
* Wat zijn mijn unieke kwaliteiten?
* Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de kans krijg om deze kwaliteiten in te zetten?
* Hoe kan ik ze ...
vandaag verzonden
TopService voor veeleisende klanten
De zes principes van uitzonderlijke klantbeleving
2021 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen e.a. || Boom
Hoe bied je magnifieke service aan de klanten die de lat hoog leggen?
Uw organisatie heeft dagelijks contact met klanten, gasten, cliënten of patiënten. Sommigen vinden alles goed, anderen zijn veeleisend en leggen de lat hoog en laten dat duidelijk merken ook. In dit boek richten wij ons op deze laatste groep. Klanten die kritisch zijn, veeleisend en gewend aan topservice in de dienstverlening, retail, de zorg en de publieke dienstverlening.
Klanten zijn mondiger geworden, weten beter wat ...
vandaag verzonden
Hartelijk georganiseerd - Organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
organisatiecultuur begrijpen en ontwikkelen
2016 || Paperback || Jacky van de Goor || Boom
Sommige organisaties zijn een inspirerende omgeving waarin mensen hun kwaliteiten inzetten voor zinvol werk. In andere organisaties raken mensen in de greep van verstikkende patronen, waar ze maar niet los van kunnen komen. Hoe komt dat? Het antwoord op deze vraag ligt voor een groot deel in de organisatiecultuur: de onzichtbare bron die richting geeft aan het denken en doen van mensen.
Hartelijk georganiseerd neemt u mee op verkenningstocht door de cultuur van uw organisatie. Met het boek ve...
vandaag verzonden
Design Thinking
Radicaal veranderen in kleine stappen
2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!
Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?
Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.
Wat biedt design thinking?
Leer van designer...
morgen verzonden
Online invloed / Druk 1
Beter online resultaten door te begrijpen hoe je bezoekers denken, klikken en kopen
2021 || Paperback || Bas Wouters e.a. || Boom
Beïnvloeden van het gedrag van de bezoeker van websites doe je niet zozeer met rationele argumenten, maar door het onbewuste brein te activeren.
Minimaal tachtig procent van onze keuzes maken we met ons instinctieve, onbewuste brein, stelt Daniel Kahneman, Nobelprijswinnaar en auteur van Thinking, fast and slow. Betere online resultaten bereik je door dit onbewuste brein te begrijpen: hoe mensen denken, waarom ze klikken, en hoe ze reageren op boodschappen.
Online invloed bestaat uit drie de...
morgen verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...