Zoekfilters
› Hans Vermaak (4)
› Alexander Osterwalder (3)
› Björn Prevaas (3)
» Toon alle opties (15)
› Margriet Sitskoorn (3)
› Rob van Es (3)
› Rudy Kor (3)
› Theo van der Tak (3)
› Yves Pigneur (3)
› Alan Smith (2)
› Greg Bernarda (2)
› Jaap Boonstra (2)
› Leike van Oss (2)
› Léon de Caluwé (2)
› Manon C.P. Ruijters (2)
› Martijn Vroemen (2)
› Patrick van der Pijl (2)
› Tim Clark (2)
› Technische Bedrijfskun... (7)
› Facility Management (6)
› Master Begeleidingskun... (5)
» Toon alle opties (22)
› Bedrijfskunde (4)
› Business IT & Manageme... (4)
› Commerciële Economie (4)
› Finance & Control (4)
› Ad Ondernemen (3)
› Creative Marketing en ... (3)
› Management in de Zorg (3)
› Master Leren en Innove... (3)
› Ondernemen (3)
› Tourism Management (3)
› Ad Management in de Zo... (2)
› Bestuurskunde/Overheid... (2)
› Global Marketing en Sa... (2)
› HBO-ICT (2)
› Human Resource Managem... (2)
› Integrale Veiligheidsk... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Business... (2)
› International Hotel & ... (2)
› Sportkunde (2)
› Hogeschool Rotterdam (21)
› Hogeschool Utrecht (8)
› Saxion (7)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (99)
morgen verzonden
Anders Vasthouden
9 sleutels voor het werken vanuit de bedoeling
2017 || Hardcover || Wouter Hart || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Steeds meer organisaties proberen de slag te maken van het werken vanuit het systeem naar het werken vanuit de bedoeling. Maar dat is in de praktijk nog niet zo gemakkelijk.
Na zijn bestseller 'Verdraaide organisaties' zet Wouter Hart in 'Anders Vasthouden' de volgende stap. Hij beschrijft met talloze voorbeelden en metaforen negen sleutels die de lezer handvatten bieden bij:
* het leren sturen vanuit de bedoeling;
* het vergroten van eigenaarschap;
* het vormgeven van ondersteunende systemen.
Wel...
morgen verzonden
Supervisiekunde
meerperspectivisch
2015 || Paperback || Marjo Boer e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Supervisie is een vak in ontwikkeling. Het boek werkt de competentieaspecten van een supervisor uit, beschrijft contexten waarin supervisie een rol speelt, verheldert wat mensen doen die met leren bezig zijn (leeractiviteiten) en wat een begeleider van leerprocessen kan bieden (krachtige leeromgevingen). Supervisie wordt gepositioneerd ten opzichte van andere begeleidingsvormen in termen van keuzes op een reeks van spanningsvelden.
Ook supervisoren onderling verschillen in hun keuzes die zij...
morgen verzonden
Business Model Generatie / Druk 1
Een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers
2010 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar ||
top 10 voorgeschreven ORM
Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde businessmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende businessmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen.
Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze businessmodellen leert begrijpen...
morgen verzonden
Waarde Propositie Ontwerp / Druk 1
Hoe ontwikkel je producten en diensten die klanten echt willen
2014 || Paperback || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities ...
morgen verzonden
Customer Delight Strategie
enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid
2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet
Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.
Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:
*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten
*warmte en egostreling
Aan de hand van pr...
morgen verzonden
Handboek teamcoaching
Helpen zonder bemoeizucht
2017 || Paperback || Martijn Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Over teams en over coaching is al veel geschreven, maar over teamcoaching nog betrekkelijk weinig. Dit 'Handboek Teamcoaching' is voor iedereen die teams begeleidt. Behalve een inspirerend overzicht is het ook een pleidooi voor een minder bemoeizuchtige benadering van teams. Teamcoaches en teamleiders wordt geadviseerd zich helpend op te stellen. Niet afstandelijk, wel terughoudend.
Dit boek bestaat uit twaalf thematische hoofdstukken, beginnend bij de plattegrond van teamcoaching en eindigend...
morgen verzonden
Perspectieven op veranderen
2018 || Hardcover || Jaap Boonstra e.a. || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
'Er is geen beste manier van veranderen'
Iedereen die werkt, krijgt te maken met verandering. Omgaan met veranderingen heeft daarom veel belangstelling van professionals, leidinggevenden en managers. Toch behalen veel veranderingen in organisaties niet het gewenste resultaat. Dit boek ondersteunt u met praktische inzichten over het veranderen van uw organisatie. Het helpt u met het kiezen van een doordachte veranderaanpak zodat u flexibel kunt inspelen op omgevingseisen en daarmee uw organis...
morgen verzonden
Je Binnenste Buiten: Professionele identiteit in organisaties / Druk 1
Over professionele identiteit in organisaties
2015 || Paperback || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
In een omgeving waar..
* veranderingen elkaar in hoog tempo opvolgen en diepgaand van aard
* dynamiek en ontwikkelingen grilliger en onvoorspelbaarder worden
* het aantal samenwerkingsrelaties toeneemt
* alles sneller, beter, scherper en steeds vaker 'anders' moet
* de druk op 'professionalisering' en 'professionaliteit' nog steeds stijgt
* leren en ontwikkelen geen uitstapje meer is
..is het belangrijk te weten wat je basis is, waar je van bent, waar je in gelooft, wat onvervreemdbaar van jou is e...
morgen verzonden
Liefde voor Leren / Druk 2
over diversiteit van leren en ontwikkelen in en van organisaties
2016 || Hardcover || Manon C.P. Ruijters || Vakmedianet || met inkijkexemplaar
Leren en ontwikkelen zijn processen die bij het leven horen en grotendeels van nature vorm krijgen. Elk mens leert daarbij op een eigen manier, en zo ook elk team en elke organisatie.
Alle veranderingen, dynamiek en complexiteit in organisaties en de ongekende hoeveelheid vraagstukken die professionals tegenkomen, zetten hier druk op. Het is van belang dat, wat we in aanvulling op dit natuurlijke leren doen, met zorg vormgeven. Dat betekent dat we niet voor iedereen en rondom elk vraagstuk h...
morgen verzonden
Waarde propositie ontwerp / Druk 1
2020 || Hardcover || Alexander Osterwalder e.a. || Vakmedianet
Gebonden, hardcover editie.
'Geen tijdverspilling meer aan ideeën die toch niet werken.'
Alex Osterwalders nieuwste boek 'Waarde Propositie Ontwerp' (Nederlandse vertaling van 'Value Proposition Design') is gebaseerd op dezelfde concepten als zijn wereldwijde besteller 'Business Model Generatie'.
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas...