Zoekfilters
› Willy Debets (4)
› Alex Peeters (3)
› Jan Dillen (3)
» Toon alle opties (16)
› Eric-Hans Kramer (2)
› Harvard Business Revie... (2)
› Herman Kuipers (2)
› Josje Dikkers (2)
› Leen de Bruyne (2)
› Mandy van der Velde (2)
› Marieke van Voorn (2)
› Marleen Verkerk (2)
› Paul Jansen (2)
› Peter Thuis (2)
› Pierre van Amelsvoort (2)
› Pieter De Smet (2)
› Sander Vrugt van Keule... (2)
› Tonnie van der Zouwen (2)
› W. Both (2)
› S2 Uitgevers (13)
› Brave New Books (12)
› Lannoo Campus (10)
» Toon alle opties (22)
› Heart Media (8)
› Mijnbestseller.nl (8)
› Owl Press (8)
› Taylor & Francis (8)
› Haystack, Uitgeverij (7)
› Lannoo (7)
› Boom (6)
› Business Contact (6)
› Acco (4)
› BIS Publishers (4)
› Open Press Tilburg Uni... (4)
› Concept uitgeefgroep (3)
› Coutinho (3)
› Haystack (3)
› Maklu, Uitgever (3)
› Mijnmanagementboek.nl (3)
› Acco Uitgeverij (2)
› Amsterdam University P... (2)
› Harvard Business Revie... (2)
› Pelckmans (2)
› Pelckmans uitgevers (2)
Studieboeken (168)
Bedrijfskunde, de basis / Druk 7
2024 || Paperback || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Compacte en toegankelijke inleiding in de bedrijfskunde;
- goede voorbereiding op de beroepspraktijk;
- met veel ondersteunend digitaal oefenmateriaal om het vak eigen te maken.
Bedrijfskunde, de basis is een praktijkgericht, overzichtelijk boek met veel aandacht voor didactiek.
Het boek bestaat uit drie delen. Het eerste deel beschrijft de inrichting en besturing van bedrijven vanuit verschillende invalshoeken. Deel twee behandelt de functionele deelgebieden en ontwerp- en besturingsvraags...
morgen verzonden
Handboek e-business / Druk 6
digitaal in het centrum van elke strategie
2015 || Paperback || Boudewijn Raessens || Boom
Beter presterende bedrijven vinden voortdurend manieren om de input van de klant te verzamelen en te gebruiken. Succesvolle bedrijven creƫren waarde voor de klant, voor de medewerkers, voor de investeerders en voor de samenleving. De winnaars van de toekomst zijn bedrijven die online en offline echt weten te integreren, die waarde bieden op verschillende momenten en daardoor relevant zijn voor de klant. 'Je gaat het pas zien als je het door hebt', zei Johan Cruijff. Strategie gaat beperkt ov...
morgen verzonden
Basisboek bedrijfskunde / Druk 5
Een inleiding in management en ondernemerschap
2024 || Paperback || Sytse Douma e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Basisboek bedrijfskunde is een toegankelijke inleiding op de vakken bedrijfskunde en bedrijfseconomie. Het behandelt alle aspecten die voor een goede bedrijfsvoering van belang zijn, zoals:
strategie en organisatie van een onderneming;
marketing;
operationeel management;
financieel management.
In Basisboek bedrijfskunde vind je een helder overzicht van de belangrijkste bedrijfskundige basisbegrippen en inzichten. Elk hoofdstuk start met een praktische casus en sluit af met een samenvatting en...
morgen verzonden
OR praktijkboek ondernemingsraad en de Wet toekomst pensioenen / Druk 5
praktische handleiding voor de toepassing van de nieuwe Wtp voor OR en PVT
2025 || Paperback || Sander Vrugt van Keulen || CT2 || met inkijkexemplaar
In dit OR praktijkboek over pensioenen vind je een uitgebreid en zeer praktisch stappenplan om je optimaal voor te bereiden op de overgang naar het nieuwe pensioenstelsel. En als extra een uitgebreide tijdlijn, met alle mijlpalen in de tijd uitgezet. Want uiterlijk 31 december 2026 moeten alle pensioenregelingen voldoen aan de nieuwe wetgeving.
Als ondernemingsraad had je misschien niet gedacht dat je veel met pensioenen te maken zou krijgen. Een lastig, complex onderwerp, maar met grote impa...
morgen verzonden
Kwaliteitscultuur
2025 || Paperback || Jan Dillen || Maklu, Uitgever
Bedrijfskunde Integraal / Druk 4
2024 || Paperback || Peter Thuis e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toonaangevende inleiding in het vakgebied: integraal en interdisciplinair;
- leert bedrijfskundige problemen in hun context te zien en op te lossen;
- bereidt voor op een loopbaan als bedrijfskundige.
Bedrijfskunde Integraal geeft een overzicht van een bedrijf als geheel en van elk afzonderlijk bedrijfsonderdeel. Vanuit dit perspectief kan gewerkt worden aan oplossingen voor bedrijfskundige problemen.
Het boek bestaat uit drie delen waarin steeds een vraag centraal staat: Wat is een bedrijf...
morgen verzonden
De cijfers spreken voor zich
Bouwstenen van een financieel plan
2025 || Paperback || Thomas Desmet || Owl Press
Je eigen baas zijn, zelf beslissingen nemen, je eigen werkdag uitstippelen... Als je met een ondernemersidee zit, kan het niet anders dan kriebelen om jouw idee om te zetten in een effectief project. Om dat te doen, moet je een financieel plan opstellen.
Dit boek geeft je een financiƫle toolkit in handen waarmee je jouw ondernemersidee kunt vertalen in concrete cijfers. Je ontdekt alle bouwstenen van het financieel plan dat je verplicht moet indienen bij de oprichting van een vennootschap: ...
Financial Management and Accounting in the Public Sector / 3rd edition
2024 || Paperback || Gary Bandy || Taylor & Francis
The History of Economic Ideas : Economic Thought in Contemporary Context
Economic Thought in Contemporary Context
2024 || Paperback || Brandon Dupont || Taylor & Francis
The global financial crisis has drawn attention to the importance of understanding historical ideas and learning lessons from the past. However, it can sometimes be difficult to trace the connections between old ideas and modern day issues. This textbook traces the evolution of economic ideas from the ancient to the modern world by examining the contributions of the most important scholars to some of the most important ideas in economics.
The History of Economic Ideas surveys topics that are ...
Hospitality Revenue Management / 1st edition
Concepts and Practices
2022 || Paperback || Peter Szende || Taylor & Francis
This new textbook, Hospitality Revenue Management: Concepts and Practices, provides a comprehensive, in-depth introduction to the basic concepts and best practices of hospitality revenue management. With a real-world, hands-on approach, the book places students in the role of a revenue manager striving to succeed in an ever-changing hospitality business environment. The book takes a unique multi-author, collaborative approach, with chapters from outstanding industry leaders who share their ex...