Zoekfilters
Studieboeken (23)
maandag verzonden
Marketingcommunicatiestrategie / Druk 9
2023 || Paperback || Ko Floor e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
- state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creëren v...
maandag verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
maandag verzonden
Positioneren / Druk 5
Stappenplan voor een scherpe positionering
2022 || Paperback || Jaap van der Grinten e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
In onze multimediale samenleving is de vraag hoe mensen over je spreken steeds belangrijker geworden. Positioneren is een marketingtechniek die je helpt de beeldvorming rond jezelf of een product, dienst of organisatie proactief te sturen.
Positioneren is geschreven vanuit het perspectief van de manager, waardoor je de kennis direct in de praktijk kunt toepassen. Op de bijbehorende website www.positioneren5edruk.nl vind je oefenopgaven en achtergrondinformatie.
Deze vijfde druk is op tal van ...
maandag verzonden
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf / Druk 3
2021 || Paperback || Jan Leen e.a. || Coutinho || ook als eBook
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf biedt een onmisbare basis om een bedrijfskundig onderzoek op te zetten. Het onderzoek doen is hierbij geen doel op zich, maar een middel om op een informatie- of datagestuurde manier te werken aan bedrijfskundige vraagstukken.
Praktijkgericht onderzoek in bedrijf is gebaseerd op het Integraal Model voor Praktijkgericht Onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Het model koppelt de handelingscyclus aan de onderzoekscyslus en verb...
maandag verzonden
Snel beter schrijven / Druk 4
meer structuur, meer grip
2014 || Paperback || Willem Verdaasdonk e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Met plezier goede teksten leren schrijven? Snel resultaat, met meer structuur en grip? Het kan! Snel beter schrijven is een overzichtelijk boek dat hbo-studenten in tien stappen leert hoe ze een goede tekst moeten schrijven. Een praktisch boek, gericht op de studie en de latere beroepspraktijk. Met korte stukjes theorie, afgewisseld door uitdagende oefeningen en eigentijdse voorbeeldteksten. Studenten kunnen er direct mee aan de slag!
maandag verzonden
Copy & Concept / Druk 7
2022 || Paperback || Bert Thobokholt e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Bespreekt als enige het complete creatieve proces van marketingcommunicatie;
bevat een goede balans tussen theorie en praktijkcases van topbureaus;
schitterend vormgegeven met beelden van succesvolle campagnes.
Copy & Concept is een aanwinst voor het vakgebied van marketingcommunicatie. Het is het enige werk dat het complete creatieve proces behandelt. Alle fasen komen aan bod: briefing, strategie, conceptontwikkeling, creatieve technieken en copywriting.
Sinds het verschijnen van de eerste e...
maandag verzonden
Marketing Design met Customer Journey Mapping / Druk 1
2022 || Paperback || Eveline van Zeeland || Boom || met inkijkexemplaar
Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing.
Marketing gaat niet over het begrijpen van je klanten, maar over het ontwerpen van creatieve oplossingen voor je klanten. Natuurlijk moet je, om goed t...
maandag verzonden
Actieonderzoek doen / Druk 2
2022 || Paperback || Tonnie van der Zouwen || Boom || met inkijkexemplaar
Actieonderzoek is een aanpak voor praktijkgericht onderzoek waarbij je onderzoek doet ín de praktijk mét mensen uit die praktijk. Het doel is nieuwe kennis te ontwikkelen en tegelijkertijd de praktijk te verbeteren. Met deze uitdagende aanpak vergroot je de kans dat jouw onderzoek impact heeft.
Actieonderzoek past goed bij hbo-onderzoek en bij (aankomend) professionals. Professionals moeten een proces in gang kunnen zetten om veranderingen te implementeren. Actieonderzoek doen geeft aan hoe...
maandag verzonden
De zeven eigenschappen voor effectieve studenten
2021 || Paperback || Sean Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar
In de zeven eigenschappen voor effectieve studenten geeft Sean Covey, aan de hand van de eigenschappen uit het wereldberoemde boek van zijn vader, praktische tips en inzichten om met succes je studie te doorlopen en je carrière met een stevige basis te starten. Door met het eind voor ogen te beginnen, blijf je tot het eind betrokken, en houd je het beter vol. Je maakt beter onderscheid tussen hoofd- en bijzaken en balanceert studie en plezier, met geweldige prestaties als resultaat. Leer de ...
maandag verzonden
De inzet van touchpoints / Druk 2
Moderne mediaplanning
2020 || Paperback || Renée van Zijl || Econtentenzo || met inkijkexemplaar
Touchpoints zijn alle momenten waarop een klant, werknemer of andere stakeholder de organisatie of het merk ‘aanraakt’. Een touchpoint kan de drager van de boodschap zijn, maar ook het transportkanaal. Touchpoints kunnen specifieker zijn dan kanalen. In het kanaal ‘winkel’ kan een klant meerdere touchpoints tegenkomen, zoals een display met een aanbieding, een onderhandelingsgesprek met een verkoper over de prijs en een bezoekje aan de servicebalie. Een volledig en actueel overzicht v...