Zoekfilters
› Harry van de Wiel (8)
› Jan Wouda (7)
› Floor van de Wiel (6)
» Toon alle opties (21)
› A. Douma (2)
› Alan Garner (2)
› Bas den Herder (2)
› Betteke van Ruler (2)
› C. Jansen (2)
› Christine Swankhuisen (2)
› Filip Buekens (2)
› Frank Oomkes (2)
› Huib Koeleman (2)
› J. Karreman (2)
› J. Ravesteijn (2)
› John Smal (2)
› Marius Hogendoorn (2)
› Martin van der Sluis (2)
› Nico Kussendrager (2)
› Philip Corsius (2)
› Piet Bakker (2)
› Robin Oomkes (2)
› Tjeerd de Jong (2)
› Ton Breed (2)
› Communicatie (9)
› Integrale Veiligheidsk... (5)
› Journalistiek (5)
» Toon alle opties (31)
› Finance & Control (4)
› HBO-rechten (4)
› Social Work (4)
› Technische Bedrijfskun... (4)
› Commerciële Economie (3)
› Finance, Tax and Advic... (3)
› International Event Ma... (3)
› Ad Engineering (2)
› Bouwkunde (2)
› Commercieel Management (2)
› Communication and Mult... (2)
› Elektrotechniek (2)
› Facility Management (2)
› Farmakunde (2)
› HBO-ICT (2)
› Human Resource Managem... (2)
› International Business... (2)
› International Hotel & ... (2)
› Leraar Nederlands (2)
› Leraar Nederlandse Geb... (2)
› Logopedie (2)
› Management in de Zorg (2)
› Mechatronica (2)
› Ondernemerschap & Reta... (2)
› PABO (2)
› Pedagogisch Educatief ... (2)
› Theologie (2)
› Toegepaste Psychologie (2)
› Tolk Nederlandse Gebar... (2)
› Werktuigbouwkunde (2)
› Hogeschool Utrecht (16)
› Christelijke Hogeschoo... (9)
› Haagse Hogeschool (HHS... (8)
» Toon alle opties (9)
› Communicatie & Talen (14)
› Schrijven & rapportere... (6)
› Communicatie (4)
» Toon alle opties (4)
Studieboeken (107)
maandag verzonden
Interviewen in de praktijk / Druk 3
interviewers, geinterviewden en het interview
2013 || Paperback || Dick van der Lugt || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Interviewen in de praktijk behandelt alle aspecten van een goed interview en de kwaliteiten waarover de interviewer moet beschikken. Interviewen in de praktijk is bestemd voor studenten aan de hbo- en wo- opleidingen voor journalistiek.
maandag verzonden
Communicatie voor Accountants
Zeggen hoe het is
2017 || Paperback || Elina Bos || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Communicatie voor accountants verenigt de twee disciplines accountancy en communicatie in een gebruiksvriendelijk boek. Het boek is bedoeld om (aankomende) accountants praktische handvatten te bieden om het communicatieproces te verbeteren, met als doel het vertrouwen van het maatschappelijk verkeer te (her)winnen.
Waarom kiezen voor Communicatie voor Accountants?
* het eerste studieboek dat communicatie en accountancy integraal behandelt;
* toegankelijke inleiding in communicatie, toegespitst...
maandag verzonden
Transmedia storytelling / Druk 2
Stappenplan voor communicatieprojecten
2021 || Paperback || René Boonstra || Boom || met inkijkexemplaar
Elke dag neemt het aantal communicatiekanalen waar we gebruik van maken toe. Tegelijkertijd neemt de aandachtspanne van lezers en kijkers af. Als communicatieprofessional moet je sterk zijn in het vertalen van een
communicatieboodschap naar effectieve content. Alleen zo zal jouw boodschap je doelgroep bereiken en, nog belangrijker: activeren. Verhalen blijven daarbij cruciaal. Storytelling helpt je je publiek intensief te betrekken bij je communicatieprojecten.
‘Storytelling – Stappenpl...
maandag verzonden
Zakelijke communicatie voor professionals / Druk 6
2012 || Paperback || Daniel Janssen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Zakelijke communicatie voor professionals integreert en presenteert deze kennis en inzichten in een relevante context voor elke professional zoals adviseren, presenteren, samenwerken, overtuigen, verkopen en communiceren bij een crisis. Op deze manier werken studenten (en andere gebruikers) gericht aan essentiële competenties. Niet langer staan teksten en gesprekken centraal, maar concrete taken in hun context.
maandag verzonden
Commerciële calculaties 1 / Druk 8
Rekenen op NIMA A-niveau
2021 || Paperback || John Smal e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
• Gericht op zowel strategische als operationele marketingplannen;
• geeft studenten een goed inzicht in commerciële berekeningen aan de hand van praktische voorbeelden;
• optimale voorbereiding op het calculatiedeel van het NIMA A-examen.
Commerciële calculaties 1 sluit nauw aan bij de wens van veel hbo-docenten marketing om hun studenten in staat te stellen commerciële berekeningen te maken voor strategische en operationele plannen in het werkveld.
Dit boek biedt een systematisch ...
maandag verzonden
Verleid de lezer online
Succesformules voor overtuigend en creatief schrijven
2018 || Paperback || Ellis Buis e.a. || Uitgeverij Thema || met inkijkexemplaar
Je wilt teksten schrijven die raak schieten en waar je lezers hebberig van worden. Teksten die ervoor zorgen dat ze in actie komen: een aankoop doen, een offerte opvragen, iets downloaden of inschrijven voor een nieuwsbrief. Maar het lukt je niet om die wervende woorden op papier te krijgen, laat staan om er onderscheidend in te zijn. Geen zorgen, want dit is makkelijker dan je denkt!In dit praktische boek leer je de ins & outs van vlot en wervend schrijven. Ontdek hoe je je lezers enthousias...
Verandercommunicatie
2025 || Paperback || Huib Koeleman || Boom
Iedereen praat over verandering. Maar wie zorgt dat het écht landt? Organisaties veranderen continu – van grootse reorganisaties tot stille cultuurverschuivingen. Als communicatieadviseur zit je er middenin. Hoe zorg je dat je richting geeft, verbindt en beweging op gang brengt?
Inhoud
Verandercommunicatie laat zien hoe je communicatie inzet als motor van verandering. Geen wollige theorie, maar een praktijkgericht boek boordevol voorbeelden, werkvormen en een kleurenmodel dat houvast biedt...
Controversen en compromissen
Nieuwe kijk op argumenteren
2025 || Paperback || Filip Buekens || Owl Press
Overheidscommunicatie
Praktijkboek van en voor professionals
2025 || Paperback || Corine Hoppenbrouwers e.a. || Boom
Burgers zijn nu eenmaal meer dan slechts klanten, bestuurders meer dan managers en ambtenaren meer dan uitvoerders.
Communicatie vormt de basis voor het handelen van de overheid. De manier waarop burgers, bestuurders en dienstverleners elkaar weten te vinden en begrijpen, is bepalend voor vertrouwen en resultaten. Dat begint met erkenning: zien ze me écht staan? Overheidsorganisaties maken werk van tijdig, open en eerlijk contact. Het is onvermijdelijk dat dit niet altijd succesvol ver...
Controversen en compromissen
Nieuwe kijk op argumenteren
2025 || Paperback || Filip Buekens || Owl Press