Zoekfilters
Studieboeken (32)
maandag verzonden
Ontwikkelingsgerontologie / Druk 2
2017 || Paperback || Jan Willem de Graaf e.a. || Boom
Mensen worden gemiddeld steeds ouder. Hierdoor komt er (terecht) steeds meer aandacht voor de gerontologie. Ontwikkelingsgerontologie is een basiswerk dat daarop aansluit. In dit boek is neuropsychologisch en psychosociaal ouder worden beschreven als een combinatie van gedrag, ontwikkeling en brein. De aandacht gaat daarbij uit naar de kwaliteiten die met de jaren komen, zoals ervaringswijsheid en een gevoel voor hoofd- en bijzaken.
Ontwikkelingsgerontologie is een toegankelijke kennismaking ...
maandag verzonden
Van probleem naar oplossing (Werkboek)
In vijf stappen naar psychisch evenwicht
2013 || Paperback || Paul Rijnders e.a. || Boom
Met dit protocol kunt u als therapeut psychische klachten behandelen volgens het concept van kortdurende psychologische interventies (KPI).
maandag verzonden
Levensfasen / Druk 5
De psychologische ontwikkeling van de mens
2023 || Paperback || Maryke Tieleman || Boom
Levensfasen geeft een overzicht van de biopsychosociale ontwikkeling van de mens, vanaf de conceptie tot aan de dood. Hierbij staan de lichamelijke veranderingen, cognitieve en de sociale ontwikkeling centraal. Elk hoofdstuk start met een heldere beschrijving van de betreffende fase en sluit af met een samenvatting, verwerkingsvragen en casussen.
Waar veel andere leermiddelen op dit gebied zich beperken tot adolescentie of pas vanaf dat moment starten, behandelt Levensfasen de hele levensloop.
Inclusief schematische weergaven van de belangrijkste theorieën. Zo zie je in één oogopslag per levensfase de belangrijkste kenmerken, taken of handelingen...
maandag verzonden
Psychologische gespreksvoering / Druk 18
Een basis voor hulpverlening
2021 || Paperback || Gerrit Lang e.a. || Boom
Psychologische gespreksvoering combineert een toegankelijk geschreven overzicht van relevante theorie met concrete gespreksvaardigheden, die worden verduidelijkt met vele praktijkvoorbeelden. Na een bespreking van de algemene gezindheid van de hulpverlener tegenover de cliënt worden aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en de sociaal-leertheoretische benadering van de persoon belicht. Vervolgens worden de vier rollen voor de hulpverlener verder uitgewerkt: vertrouwensf...
maandag verzonden
Ontwerpen voor zorg en welzijn / Druk 1
2020 || Paperback || Job van 't Veer e.a. || Coutinho || ook als eBook
Willen we in de nabije toekomst nog goede zorg en ondersteuning bieden, dan zal steeds meer een beroep gedaan moeten worden op de creatieve houding en het ‘out-of-the-box’ denken van (toekomstige) professionals. Zij hebben een belangrijke rol om het werkveld te innoveren. Design thinking is een denk- en werkwijze die hier goed bij past: het kan zorg- en hulpverleners helpen nieuwe ideeën snel concreet te maken en die in co-creatie met de zorg- of hulpvrager te ontwikkelen. Ontwerpen voo...
maandag verzonden
Zakelijke communicatie voor professionals / Druk 6
2012 || Paperback || Daniel Janssen e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Zakelijke communicatie voor professionals integreert en presenteert deze kennis en inzichten in een relevante context voor elke professional zoals adviseren, presenteren, samenwerken, overtuigen, verkopen en communiceren bij een crisis. Op deze manier werken studenten (en andere gebruikers) gericht aan essentiële competenties. Niet langer staan teksten en gesprekken centraal, maar concrete taken in hun context.
maandag verzonden
Gedrag in Organisaties met MyLab / Druk 14
2020 || Paperback || Stephen P. Robbins e.a. || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Gedrag in organisaties biedt een complete maar compacte inleiding in de studie van gedrag van mensen in organisaties. De belangrijkste aspecten van gedrag in organisaties worden op overzichtelijke wijze in drie delen gepresenteerd: het individu in de organisatie, groepen in organisaties en het systeem van de organisatie.
Het boek is uniek door de verschillende perspectieven op gedrag in organisaties, de diepgaande informatie over persoonlijkheid, normen, emoties en stemmingen, en doordat er e...
maandag verzonden
Opleidingskunde / Druk 3
Leren in het werk, rond het werk, voor het werk
2017 || Hardcover || Erik Deen e.a. || Vakmedianet
Opleidingskunde gaat over het vakmanschap dat nodig is om leren in organisaties op gang te brengen. Bewezen methodieken uit eerdere versies zijn nog steeds terug te vinden, maar nu ingebed in een nieuw raamwerk en aangevuld met recente aanpakken
en voorbeelden. In deze grondig vernieuwde editie komen de jarenlange ervaring van de auteurs en wetenschappelijke inzichten samen.
De ontwerpkant van het vak
Opleidingskunde biedt een kader voor het beantwoorden van leervragen. De lezer vindt handvatte...
maandag verzonden
Projectaanpak in zes stappen / Druk 3
P6-methode
2021 || Paperback || Roel Grit || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- De P6-methode, voor het succesvol aanpakken van projecten;
- laagdrempelig doe-boek met handzaam stappenplan;
- uitgebreide digitale ondersteuning voor student en docent.
Projectaanpak in zes stappen behandelt de gehele levenscyclus van een project. Het boek begint met een oriëntatie op het aanpakken van projecten. Daarna volgen zes projectstappen: het opstarten van het project, het inrichten van het project, het maken van het plan van aanpak, het uitvoeren van het project, het opleveren v...
maandag verzonden
Leren coachen / Druk 7
Basisboek
2020 || Paperback || Marinka van Beek e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Deze zevende editie is geheel geactualiseerd, biedt meer praktische oefeningen en een betere aansluiting op de praktijk.
Leren coachen biedt een basis voor verdere ontwikkeling als coach. De coach is een begeleider die niet alleen het leren stimuleert, maar ook zijn expertise aanwendt om het leerproces op gang te brengen. Het sturen en stimuleren van leren vraagt om deskundigheid en zorgvuldigheid.
Aan de hand van een model worden de vijf fasen van het coachingsproces beschreven: contract, ...