Zoekfilters

Verschijningsjaar
2022 (2)
NUR
Didactiek (2)

Koninklijke Van Gorcum (6)

40,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 38,00
+
Bestel

Ernstige Reken-Wiskundeproblemen en Dyscalculie BAO

2011 || Paperback || Mieke van Groenestijn || Koninklijke Van Gorcum

De Nederlandse Vereniging tot Ontwikkeling van het Reken-Wiskunde Onderwijs (NVORWO) heeft het initiatief genomen om het onderwerp ernstige rekenwiskunde-problemen en dyscalculie op de onderwijsagenda te zetten en stappen te ondernemen om te komen tot landelijke eenduidigheid. Het ministerie van OCW heeft in 2008 een subsidie toegekend om het protocol te ontwikkelen.

Het landelijk protocol voor leerlingen van 4 tot 12 jaar met (Ernstige) RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie (protocol ERWD) ...

34,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 32,30
+
Bestel

Inleiding in de pedagogiek / Druk 4

2021 || Paperback || Annemarie Becker || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

'Inleiding in de pedagogiek' legt kort en kernachtig in begrijpelijke taal de basisprincipes en -begrippen van de pedagogiek uit. In het eerste deel van het boek komt de praktijk van het opvoeden aan bod, rijkelijk geïllustreerd met casusmateriaal. Hierdoor krijg je als student meteen een beeld bij de aangeboden stof. De voorbeeldsituaties komen uit allerlei culturen in de Nederlandse samenleving.

Het tweede deel gaat dieper in op de theorie: het beschrijft de ontstaansgeschiedenis van de pe...

57,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 54,63
+
Bestel

Meer dan onderwijs / Druk 9

Theorie en praktijk van het onderwijs in de basisschool

2022 || Paperback || Eddy Alkema e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Leraar zijn bestaat niet alleen uit het geven van lessen, hoe belangrijk ook, er is veel meer! Als leraar ben je iemand voor de leerlingen: iemand om naar op te kijken, iemand die inspireert, iemand die grenzen leert verkennen, iemand die nieuwe werelden opent, iemand die… Wie heeft niet een leraar gehad, aan wie hij of zij later nog wel eens terugdenkt? Een leraar doet ertoe! Een leraar is ook een opvoeder en daarom heet dit boek Meer dan Onderwijs.

"Meer dan onderwijs" biedt een gedegen v...

30,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 28,50
+
Bestel

Leren in en over de wereld

Een ontwikkelingsgerichte didactiek voor de groepen 5 t/m 8

2022 || Paperback || Lorien de Koning || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

waarden en instrumenten leren kennen en gebruiken. Zoals in groep 6 waar de kinderen hun eigen moestuin runnen. De leerlingen leren het verschil tussen onkruid en kruid, snoeien, schoffelen en hoe je met slakken om kan gaan in je tuin. Ook doen zich actuele kwesties voor in de moestuin: ‘Wat voor mest kunnen we gebruiken? Kunnen we gif gebruiken om de mieren te bestrijden? Wat doet dat met het grondwater? En hoe gezond zijn onze groenten nu ze toch ook last hebben van microplastics?’

In L...

38,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 36,58
+
Bestel

Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw / Druk 2

2017 || Paperback || Frea Janssen-Vos e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Met 'Basisontwikkeling voor peuters en de onderbouw' komt de wereld de klas binnen. Een aanbod van betekenisvolle activiteiten en actuele thema's, daar begint het allemaal mee. Wat daar aan te leren valt en hoe daarin steeds wordt gezocht naar het spel als context voor leren en ontwikkelen wordt in inspirerende praktijkverhalen en vanuit de nieuwste ideeën over spel uitgewerkt.

Dit vraagt leraren en pedagogisch medewerkers met oog voor het spel van jonge kinderen en met vaardigheden om daari...

31,00
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 29,45
+
Bestel

Leren rekenen / Druk 2

Werken met de modellen uit het Protocol ERWD

2019 || Paperback || Cathe Notten || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Leren rekenen. Werken met de modellen uit het Protocol ERWD* biedt pabostudenten en leerkrachten handvatten om hun rekenwiskundelessen af te stemmen op de rekenvaardigheid en de ontwikkeling van de leerlingen, onafhankelijk van de rekenmethode. De grootste problemen in het reken-wiskundeonderwijs worden ervaren vanaf groep 5 maar zijn vrijwel altijd ontstaan in de prille rekenontwikkeling. Door zeker in de periode waarin de basisvaardigheden worden aangeleerd goed af te stemmen op de onderwij...