Zoekfilters

Uitgever
Coutinho (2)
Opleiding
Duits (3)
Engels (3)
Frans (3)
» Toon alle opties (4)

Resultaten (3)

33,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 31,83
+
Bestel

Handboek taalgericht vakonderwijs / Druk 4

2020 || Paperback || Maaike Hajer e.a. || Coutinho || ook als eBook

De taalvaardigheid van de leerlingen speelt een cruciale rol in het onderwijs. Leraren die aandacht hebben voor de rol van taal in hun vak, kunnen hun leerlingen met praktische middelen toegang geven tot dat vak én voorbereiden op de hoge taaleisen die de maatschappij aan hen stelt. Ook in hun toekomst is het immers essentieel dat leerlingen op niveau kunnen redeneren en formuleren, in hun vak en daarbuiten.

Een taalgerichte vakdidactiek helpt leraren om hun onderwijs op hoog niveau te blijv...

49,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Handboek vreemdetalendidactiek / Druk 1

vertrekpunten-vaardigheden-vakinhoud

2020 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann e.a. || Coutinho || ook als eBook

Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (t...

38,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 36,58
+
Bestel

Vreemdetalenonderwijs geven / Druk 2

Werkvormen voor Duits, Engels en Frans

2020 || Paperback || Linda Boersma e.a. || Koninklijke Van Gorcum || met inkijkexemplaar

Werkvormen zijn de bouwstenen van een goede vakdidactiek. Zeker sinds de invoering van het Europees Referentiekader (ERK) is kennis over de taal minder relevant. Het doel is dat de leerling de taal kan gebruiken: hij moet deze zelfstandig kunnen lezen, luisteren, schrijven en spreken. De ervaring leert dat leerlingen die al doende leren, informatie langer en beter onthouden.

Waar vind je als (aankomende) leraar Duits, Engels of Frans de tijd om rustig nieuwe activerende werkvormen te bedenken...