Resultaten (3)
morgen verzonden
Orde houden zonder tranen
anders omgaan met storend gedrag, een individuaalpsychologische benadering
2013 || Paperback || Rudolf Dreikurs e.a. || Cedin BV
'Orde houden zonder tranen' is een vertaling van Paul Miedema van 'Discipline Without Tears'. Een werk van Rudolf Dreikurs en Pearl Cassel dat reeds geruime tijd in diverse landen in gebruik is.
Storend gedrag:
Vanaf heel jong al tot en met de puberteit is lastig en storend gedrag van kinderen een bron van zorg voor ouders en leerkrachten.
De auteurs beschrijven in dit boek een aantal doeltreffende manieren om met dit gedrag in al zijn reikwijdte om te gaan. Zij zijn ervan overtuigd dat kind...
morgen verzonden
Succes! met ouders
werken met ouderroutines in onderwijs en opvang
2013 || Hardcover || Itie van den Berg e.a. || Cedin BV
Succes! met ouders is een inspiratieboek voor het werken met ouderroutines in onderwijs en opvang. Dit boek is geschreven voor professionals in onderwijs, kinderopvang en peuterspeelzaalwerk. Voor alle ouders, maar speciaal voor die ouders die verbonden zijn aan een medezeggenschapsraad of oudercommissie.
Succes! met ouders' gaat uit van ouderbetrokkenheid door verschillende soorten partnerschap. De basis van een goede samenwerking tussen ouders en professionals is een goede relatie en contact.
Samen kunnen ze zorgen voor een veilige sfeer en stimulerende leeromgeving voor het kind. Met het boek en de begeleiding werkt u aan het vergroten van ouderbetrokkenheid op uw instelli...
Niet beschikbaar
Ondernemende kinderen op komst!
inspiratieboek leren ondernemen in het basisonderwijs
2013 || Hardcover || Itie van den Berg || Cedin BV
Ondernemende kinderen op komst!
Inspiratieboek Leren ondernemen in het basisonderwijs.
Dit boek laat zien hoe kinderen van diverse basisscholen ondernemend leren. Wat opvalt als je ondernemende scholen binnenkomt, is dat kinderen eigen ideeën in daden omzetten en daarbij creatief en innovatief kunnen en durven zijn. Ze leren hun talenten en hun kennis ontwikkelen en inzetten ten dienste van zichzelf en anderen.
De kinderen worden meer gemotiveerde leerlingen, die zich (mede)verantwoordelijk...