Zoekfilters
Studieboeken (4)
vandaag verzonden
Het brein van het jonge kind
2019 || Maria Montessori || Montessori-Pierson
Het Brein van het jonge Kind is een analyse van de fysieke en psychologische ontwikkeling van het jonge kind tussen de 0 en 6 jaar. In deze periode leert het kind motorische coördinatie, spreken, zich aan te passen aan zijn omgeving, leert hoe te werken, ontwikkelt zijn wil en bouwt zijn karakter op. Maria Montessori beschrijft de unieke mentale krachten van jonge kinderen die hun in staat stellen alle elementen van het menselijke karakter te vormen en vast te leggen.
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Kiezen voor het jonge kind / Druk 2
Handboek voor het werken met jonge kinderen
2019 || Paperback || Helma Brouwers || Coutinho || ook als eBook
Kiezen voor het jonge kind helpt aankomende leerkrachten en kleuterbegeleiders alle competenties te verwerven die nodig zijn om met het jonge kind te werken. Het boek biedt een compleet overzicht van ontwikkelingen die zich - nationaal en internationaal - op dit vakgebied afspelen en van alle aspecten waar leerkrachten en begeleiders in de praktijk concreet mee te maken krijgen. Het boek bestaat uit drie delen.
De inzichten op het gebied van goed onderwijs aan het jonge kind zijn aan verander...
morgen verzonden
Werken in het basisonderwijs / Druk 2
kennisbasis voor de startende leraar
2019 || Paperback || Marijke van Eijkeren || ThiemeMeulenhoff bv
Werken in het basisonderwijs gaat in op algemene bekwaamheden waarover een startende leerkracht dient te beschikken: samenwerken, reflectie en professionele ontwikkeling.