Studieboeken (4)
morgen verzonden
Aan de slag met rekenproblemen / druk 1
2014 || Paperback || Marije van Oostendorp || Boom || met inkijkexemplaar
Lieve (groep 3) rekent alle sommen op haar vingers uit. Nassim (groep 7) maakt vaak fouten bij plus- en minsommen. Hij draait soms de cijfers in een getal om. Fleur (groep 5) is dyslectisch. Ze heeft veel moeite met het lezen van toetsen.
In elke klas zitten kinderen met rekenproblemen. Soms zijn die problemen van tijdelijke aard. Maar als dat niet het geval is, moet je actie ondernemen. Dat is lastig als je niet precies weet waar het probleem zit en wat je er concreet aan kunt doen.
Aan de sla...
morgen verzonden
Lezen zonder boek
leesontwikkeling vanuit motorisch oogpunt
2016 || Hardcover || Marijke Renne || Acco uitgeverij
Wat hazensprongen, kruipen, tolletjes en plastic bloempotjes met leesontwikkeling te maken hebben, is te lezen in dit boek. Meer dan vijftig oefeningen zijn panklaar omschreven. De oefeningen in dit boek dragen bij aan het ontwikkelen van de leesvoorwaarden. Het goed samenwerken van beide hersenhelften, de ontwikkeling van ritmegevoel en het kunnen focussen van de ogen zijn een aantal van die voorwaarden. De theorie achter de oefeningen wordt helder beschreven voor leerkrachten in het basison...
morgen verzonden
Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen
2014 || Paperback || Guy Bosmans e.a. || Acco
Goede hulpverlening aan kinderen,jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Ons handboek vertrekt vanuit de bestaande kwaliteitsvolle diagnostische modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. In een reeks van vier boeken willen wij hulpverleners informeren over het diagnostisch proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) psychopatholo...
morgen verzonden
Succesvol omgaan gedragsproblemen
2014 || Paperback || Kees van der Wolf e.a. || Acco
Een gereedschapskist of wetenschappelijke toverstok met tips en trucs voor het oplossen van gedragsproblemen bestaat niet. We zullen het met iets anders moeten doen. Daarover gaat het boek Gedragsproblemen in scholen (Acco, 2009). Na het verschijnen ervan kregen de auteurs van vele kanten het verzoek om, passend bij dit boek, trai- ningsmateriaal uit te werken voor de lerarenopleidingen en de opleidingen 'Master Special Educational Needs'. Het moest ook bruikbaar zijn voor de nascholing van s...