Zoekfilters
› Hogeschool Rotterdam (9)
› Haagse Hogeschool (HHS... (5)
› Hogeschool Utrecht (4)
» Toon alle opties (3)
› Management algemeen (19)
› Talen algemeen (10)
› Leidinggeven, coachen (5)
» Toon alle opties (6)
Studieboeken (62)
maandag verzonden
Industriële productie / Druk 6
Het voortbrengen van mechanische producten
2018 || Paperback || Huub Kals || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Industriële productie geeft een grondige en brede inleiding op het multidisciplinaire vakgebied van de productietechniek, dat zich bezighoudt met het voortbrengen van mechanische producten. Het behandelt vormgevings- en bewerkingsprocessen, maar ook fundamentele onderwerpen als materiaalgedrag, fabricage, assemblage en productiemachines. Daarnaast is er aandacht voor kwaliteit, kosten, de belangrijkste aspecten van product- en productieontwikkeling, waaronder productiegericht ontwerpen, én...
maandag verzonden
Cliënt centraal in de jeugdzorg / Druk 1
Van visie naar praktijk
2018 || Paperback || Marion Welling || Boom
Als de cliënt centraal staat en het cliëntenperspectief leidend is in de jeugdhulp, wat betekent dat dan voor het handelen van de jeugdprofessional?
Dit boek gaat in op de Nieuwe Jeugdwet, de manier waarop gemeenten en instellingen dat invullen en geeft handvaten hoe je als professional de jeugdige en zijn ouders centraal kunt stellen en gebruik kunt maken van de eigen kracht van cliënten in de jeugdhulp.
Het gaat in op de visie, organisatie, methodiek en instrumenten voor effectieve h...
maandag verzonden
Solid modeling met Autodesk Inventor 2019 / Druk 10
2018 || Paperback || Jan Bootsma || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Dit boek is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs en voor werktuigbouwkundigen die voor het ontwerpen gebruik maken van het 3D CAD-pakket Autodesk Inventor. Het boek is gebaseerd op release 2019, maar ook goed te gebruiken voor eerdere versies.
Dankzij de beproefde didactiek is het boek geschikt voor zelfstudie. Aan de hand van eenvoudige voorbeelden maak je kennis met het modelleren van onderdelen, het samenstellen van die onderdelen en er 2D-tekeningen aan te onttrekken. Hierna word...
maandag verzonden
Handboek Lean Management
Aanpak, concepten en modellen voor het succesvol toepassen van Lean
2018 || Paperback || Marcel van Assen || Boom
Talloze organisaties zijn met Lean aan de slag gegaan. Ze geven aan dat ze goed in staat zijn het laaghangende fruit te plukken: verbeterworkshops zijn succesvol uitgevoerd, zichtbare verspillingen geëlimineerd. En in veel gevallen hebben ze kostenbesparingen gerealiseerd terwijl ze de klant sneller en beter kunnen helpen. Maar tegelijkertijd geven deze organisaties aan dat ze niet goed weten hoe ze verder moeten, hoe ze de grote besparingen moeten realiseren, laat staan dat ze precies weten...
maandag verzonden
Contentbijbel (Heruitgave)
2018 || Paperback || Cor Hospes || Boom
Miljarden mensen hebben de Bijbel gelezen en lezen dat boek nog steeds. In de meest succesvolle romans, blockbusting films en allerberoemdste schilderijen wordt naar verhalen uit het boek verwezen. En diezelfde verhalen doen honderdduizenden wekelijks uitbarsten in gezang en gebed. Dat zou elk merk zich toch wensen. Content voor de eeuwigheid. De Contentbijbel leert je hoe.'Een uitweg in het contentcircus. In klare en kleurrijke taal. Hospes maakt je gedachten los en helpt je nieuwe wegen te ...
maandag verzonden
Methoden voor Journalism Studies / Druk 2
2018 || Paperback || Tom van Hout e.a. || Boom || ook als eBook
In Methoden voor journalism studies staan zes onderzoeksmethoden centraal om journalistiek op een wetenschappelijke manier te bestuderen. Met deze beknopte handleiding leer je zelfstandig een eenvoudig onderzoek opzetten, uitvoeren en verantwoorden.
Het boek bestaat uit drie delen: bevragen, observeren en doorlichten. Van elke activiteit behandelt het een kwalitatieve en een kwantitatieve variant. Achtereenvolgens komen aan bod: focusgroepen, surveys, nieuwsetnografie, experimenteel onderzoe...
maandag verzonden
Het groot werkvormenboek deel 2
2018 || Hardcover || Sasja Dirkse-Hulscher e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Het Groot Werkvormenboek 2 bevat maar liefst 120 nieuwe werkvormen voor actieve bijeenkomsten met resultaat. Met tips, trucs en valkuilen voor kennismaken, discussiëren, zelfreflectie, brainstormen, visievorming en meer.
Het Groot Werkvormenboek heeft vele trainers, leidinggevenden, coaches en professionals geïnspireerd om werkvormen te gebruiken. Dit tweede boek biedt nieuwe inspiratie voor werkvormen in de populairste thema's en voor nieuw toegevoegde thema's, zoals resultaatgericht wer...
maandag verzonden
Het groot werkvormenboek deel 1 / Druk 2
2018 || Hardcover || Sasja Dirkse-Hulscher e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Cliënten of coachees die wegdromen, weinig inbreng hebben of zelfs in slaap vallen tijdens presentaties, trainingen of coachgesprekken ... Deze situaties kunnen aanleiding zijn om eens wat langer stil te staan bij de werkvormen die je gebruikt en het effect dat je ermee sorteert.
Tien doelstellingen
Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat maar liefst 120 verschil...
maandag verzonden
Building Tribes
Reisgids voor organisaties
2021 || Hardcover || Jitske Kramer e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Lessen uit de antropologie voor iedereen die liever een tribe bouwt dan een organisatie bestuurt.
Na het eerder verschenen, prijswinnende 'De Corporate Tribe' een nieuw boek met organisatielessen uit de antropologie. In 'Building Tribes' geven Jitske Kramer en Danielle Braun antwoord op de vraag: hoe dan? Hoe schep je een excellente cultuur, hoe maak je een tribe van je organisatie, welke antropologische lessen kun je toepassen als leider, veranderaar, consultant?
Voor dit boek reisden Braun ...
maandag verzonden
Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen / Druk 3
2018 || Paperback || Marleen Bekkers e.a. || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Wanneer gebrainstormd wordt over een nieuwe marketing- of bedrijfsstrategie, is het fijn als er beproefde modellen beschikbaar zijn, zodat geen belangrijke zaken over het hoofd worden gezien en het proces zo gestructureerd mogelijk verloopt.
Ook deze derde, volledig herziene druk van Een praktische kijk op marketing- en strategiemodellen (inmiddels al 15.000 exemplaren verkocht) biedt een unieke mix van klassieke, beproefde modellen en recente, baanbrekende modellen, die zo zijn beschreven dat...