Zoekfilters
› Hogeschool Utrecht (8)
› Haagse Hogeschool (HHS... (3)
› Saxion (3)
» Toon alle opties (3)
Studieboeken (82)
maandag verzonden
Logisch & kritisch denken / Druk 2
onderzoeken - argumenteren - concluderen
2021 || Paperback || Simon Burgers || Coutinho || ook als eBook
Hbo- en wo-studenten worden geacht onderzoek te kunnen uitvoeren en dit kritisch te kunnen beoordelen. Deze uitgave helpt daarbij. Maar de stof van Logisch en kritisch denken heeft meer te bieden. Het is een onmisbaar stuk gereedschap bij het nemen van beslissingen als professional. Want wat ook je specialisme is, logisch en kritisch denken heb je op elk vakgebied nodig.
Met Logisch en kritisch denken ontwikkelen hbo- en wo-studenten hun vermogen tot logisch denken, helder analyseren en kriti...
maandag verzonden
Groepsplan Gedrag
Planmatig werken aan passend onderwijs
2021 || Paperback || Kees van Overveld || Uitgeverij Pica
Groepsplan Gedrag is een praktisch boek voor leraren en begeleiders in het primair onderwijs, die gedragsproblemen in de klas willen voorkomen en aanpakken.
In het onderwijs is veel behoefte aan goed onderbouwde theorie in combinatie met praktische tips. Ondertussen blijft het onderwijs voortdurend in beweging, verschijnen er nieuwe onderzoekspublicaties over gedrag van kinderen in de groep, en blijven de evaluatierapporten vanuit de overheid over passend onderwijs elkaar opvolgen.
In deze ni...
maandag verzonden
Spelen serieus nemen
Rijke spelsituaties creëren in groep 1 t/m 8
2023 || Paperback || Louise Berkhout || Boom
Met Spelen serieus nemen willen we laten zien dat spelen in groep 1 t/m 8 een waardevolle plaats in het curriculum kan innemen en niet beperkt hoeft te zijn tot de jongste groepen of het speelkwartier. Het boek heeft als doel kennis over spelen naar voren te brengen en op te roepen tot een speelse houding bij de leerkracht. Bij elk hoofdstuk zijn aandachtspunten geformuleerd.
Spelen is van belang voor de fysieke, emotionele, sociale en cognitieve ontwikkeling. Als het om jonge kinderen gaat, ...
maandag verzonden
Le DELF A2 - 100% reussite
Livre A2 & CD MP3
2021 || Paperback || Catherine Houssa || Didier
L'ouvrage est réparti en quatre compétences comme l'examen du Diplôme d'études en langue française (DELF). Préparez-vous en 4 étapes : Comprendre. Se préparer. S'entraîner. Prêt pour l'examen ! Le DELF A2 comprend des activités, des astuces et des stratégies pour progresser, des fiches méthodologiques pour mémoriser l'essentiel vocabulaire, grammaire, communication, thèmes, conseils, etc., un cd audio mp3 (compréhension de l'oral, production orale).
Les corrigés et les transc...
maandag verzonden
Differentiëren in 5, 4, 3 …
Stem onderwijs af op verschillen tussen je leerlingen
2021 || Paperback || Cindy Smienk e.a. || Uitgeverij Pica
Leerlingen verschillen van elkaar, bijvoorbeeld in voorkennis, leerprestaties en interesses. Je wilt hier zo goed mogelijk mee omgaan, zodat leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen; differentiëren dus. Maar hoe doe je dat?
Op basis van praktijkonderzoek weten we dat differentiëren niet alleen tijdens de les gebeurt, maar plaatsvindt in vier fases: het voorbereiden van een periode, het voorbereiden van een les, het uitvoeren van de les en het evalueren van zowel het proces als het produ...
maandag verzonden
Communiceren is docentenwerk
Contact maken, leidinggeven en luisteren in het onderwijs
2021 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een goede docent is iemand die kan communiceren. Om als docent nog beter les te kunnen geven, is het nodig dat je effectief communiceert. Hoewel je kunt leren hoe je een les vormgeeft en welke didactische werkvormen je hiervoor kunt gebruiken, is het een vak apart om door te hebben hoe je informatie bij je leerlingen kunt laten landen. Succesvol communiceren kun je echter goed trainen.
Communiceren is docentenwerk laat zien hoe je contact kunt maken, hoe je leidinggeeft en hoe je goed kunt lu...
maandag verzonden
Kleppen Open! / Druk 2
Actief leren met ICT
2021 || Ringband || Patricia van Slobbe e.a. || Uitgeverij Pica
In dit inspirerende doeboek word je uitgedaagd actief te leren en experimenteren met ICT in jouw onderwijs. Je krijgt aan de hand van vragen, opdrachten en theorie onder meer zicht op het toepassen van ICT in je les. Je plant je persoonlijke leercyclus, ontwerpt lessen en activiteiten,
maakt digitaal leermateriaal en evalueert jouw onderwijs en leerproces.
Het boek bestaat uit zeven delen – voorbereiden, ontwerpen, uitvoeren, evalueren, delen en inspireren, samen verder leren en leidinggeve...
Las preposiciones - Nueva edición
Übungsbuch mit Lösungen
2021 || Paperback || Antonio Cano Ginés e.a. || Hueber Verlag
Niveau B1 Zielgruppe: Selbstlerner oder als kursbegleitendes Material - aktualisierte und zum Teil erweiterte Neuausgabe des beliebten Übungsmaterials - klare Erklärungen zum richtigen Gebrauch von Präpositionen - vielfältige Anwendungsbeispielen und Übungen - Lösungen im Anhang
Teaching Sprints
How Overloaded Educators Can Keep Getting Better
2021 || Paperback || Simon Breakspear e.a. || SAGE
Enhance teachers' expertise - in every term, every school year. With all of the everyday demands of teaching, the job of improving classroom practice is a challenge for teachers and school leaders. Grounded by research and field-tested around the world, Teaching Sprints offers a professional improvement process that works in theory and practice.
Including insights from the field, and practical protocols, this book outlines a simple model for engaging in short bursts of evidence-informed impro...
Vlaamse toetsen
waar vandaan en waar naartoe?
2022 || Paperback || Luc De Man e.a. || Politeia
Als het over taboes in onderwijs ging, stond het thema ‘centrale toetsen’ lange tijd steevast op nummer één. Het haalde niet altijd een diepgaand discours, want er waren te veel hardnekkige drempels om te overbruggen. Zo waren argumenten als het gevaar voor ‘teaching to the test’, ‘momentopnames’ en ‘staatspedagogiek’ veelgehoorde argumenten om centrale toetsen in te voeren.
Met dit themanummer wil de redactie van ‘Beleid voeren in het onderwijs’ bijdragen aan het debat ...