Communicatie en Ethiek

betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen

Voorzijde
23,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 22,75 i
+
Bestel
ISBN: 9789492221919
Uitgever: Futuro Uitgevers
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jan Merton Nico de Leeuw
Druk: 1
Relevante opleidingen: Crossmediale communicatie Communicatie
Pagina's: 160
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam
NUR: Management algemeen

Veel communicatieprofessionals communiceren zich suf om voor hun organisatie vertrouwen te winnen. Maar dat helpt allemaal niet als je organisatie niet betrouwbaar is. Daarom moet je als communicatieprofessional niet alleen communiceren, maar vooral ook bijdragen aan de betrouwbaarheid van de organisatie.

Ethisch handelen speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Net als het belang van de buitenwereld. Dus communicatieprofessional: verlaat je comfortzone en begeef je buiten je eigen vakgebied. Lastig om te doen? Niet met dit handboek (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en met veel praktijkvoorbeelden) in de hand!

In 'Communicatie en Ethiek' vind je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. De auteurs vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.

Over de auteurs

Jan Merton is sinds 2013 zelfstandig communicatieadviseur, daarvoor heeft hij jarenlang bij diverse organisaties gewerkt. Hij heeft Nederlandse Taal- en Letterkunde gestudeerd, met als specialisatie communicatiewetenschap.

Nico de Leeuw is behalve communicatie-adviseur ook actief blogger, spreker en gastdocent. Nico ondersteunde diverse publieke organisaties als communicatie- en mediaspecialist en woordvoerder.