Customer profitability

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Customer profitability

ISBN: 9789492004611
Uitgever: Warden Press
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Koen Perik
Druk: 1
Pagina's: 136
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
NUR: Economie en bedrijf algemeen

'Welke van onze klanten zijn winstgevend?' Je zou niet verwachten dat CEO's en CFO's het antwoord op die vraag schuldig zouden moeten blijven. Toch is dat vaak zo: de meeste organisaties weten gewoon niet op welke klanten ze winst maken. Hoe kan dat? Hoe kun je overleven als je dit niet weet? Wat doen bedrijven eraan om op deze vraag antwoord te krijgen? En wat kunnen middelgrote multinationals en kleinere organisaties op dit punt leren van grote multinationals als Apple, Heineken, Philips en Unilever?

In dit boek wordt uiteengezet wat customer profitability inhoudt, waarom dit thema zo actueel is en hoe je als directeur of financieel manager inzicht kunt krijgen in de winst per klant. Registercontroller Koen Perik startte zijn carrière bij Unilever en doorgrondde daar de winstgevendheid van Unilevers klanten, zoals Albert Heijn, en van producten als Magnum, Viennetta en Cornetto.

Koen Perik is als partner verbonden aan advies- en interimkantoor SIS Finance en adviseert multinationals en instellingen over customer profitability en performance management. In 2013 en 2017 adviseerde hij de AFM en NZa over dit onderwerp bij respectievelijk financiële instellingen en ziekenhuizen.

'Customer profitability' is een herziene en up-to-date gebrachte versie van het boek 'De kostprijs' uit 2014.