Strategisch management

strategie: positioneren, spreiden, samenwerken: formuleren en interpreteren

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Strategisch management

ISBN: 9789491743108
Uitgever: Concept uitgeefgroep
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: D.J. Eppink
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
NUR: Management algemeen

Strategisch management is geschreven voor studenten en managers die zich verder

willen verdiepen in het vakgebied strategie. Eppink beschrijft op een duidelijke en

overzichtelijke wijze de stappen die een organisatie kan nemen om tot een succesvolle

strategie te komen. Na een analyse van de huidige situatie moet de manager vragen

beantwoorden over de drie dimensies van strategie: spreiding, positionering en

samenwerking. Vervolgens besteedt Eppink aandacht aan de implementatie van de

strategie. En omdat implementeren ook veranderen is, volgt aan het eind van dit

boek een bijdrage van prof. A. Cozijnsen over verandermanagement.

Dankzij de jarenlange werkervaring van Eppink zijn allerlei herkenbare praktijkvoorbeelden

van bekende en ook minder bekende Nederlandse organisaties opgenomen

in dit boek. Deze voorbeelden maken het voor de lezer mogelijk om een brug

te slaan tussen de eigen praktijk en de gegeven theorie, wat uiteindelijk leidt tot het

verbeteren van de eigen organisatie.

Als specialist op het vakgebied en als hoogleraar Management en Organisatie met

jarenlange werkervaring heeft Eppink al zijn kennis verzameld en gebundeld in

dit boek. Dit maakt het boek tot een klassieker die iedere bedrijfskundige op een

prominente plek in zijn kast zal willen hebben staan. Ook voor docenten is dit boek

een goede leidraad. Dit boek is speciaal afgestemd op de opzet van veel inleidende

strategiecursussen in het hbo en op universiteiten. Van de negen onderdelen uit de

Body of Knowledge van de Strategic Management Society worden er acht expliciet

in dit boek behandeld.