The art of AI

Een praktische introductie in machine learning voor mediamakers

Voorzijde
Achterzijde
39,99
Levertijd onbekend
Met 5% studentenkorting
voor 37,99 i
+
Bestel
ISBN: 9789463562669
Uitgever: Van Duuren Media
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Laurens Vreekamp
Druk: 1
Pagina's: 240
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Kunstmatige intelligentie

Er wordt op dit moment veel gesproken over Artificiële Intelligentie (AI). Dat is ook niet zo gek, want de mogelijkheden met AI en machine learning zijn eindeloos, ook voor creatief werk. Je kunt videobeelden zoeken en monteren alsof je een tekst wijzigt in Word, illustraties genereren, alternatieve krantenkoppen bedenken of automatisch transcripties maken van tientallen geluidsopnames tegelijk. AI biedt een wereld aan mogelijkheden, maar je moet er soms ook voor uitkijken.

The Art of AI is dé praktische en toegankelijke introductie in machine learning en kunstmatige intelligentie. Het legt je alles uit over AI, zonder dat je daar programmeerkennis voor nodig hebt. Je leert wat je er allemaal mee kunt, maar ook wat de valkuilen zijn. Het boek biedt een overzicht en uitleg van meer dan zeventig applicaties die je assisteren bij de verschillende fasen van creatieve producties. Het bevat twaalf interviews met AI-pioniers uit de creatieve industrie, waaronder Nadia Piet (Head of Creative Technology bij DEPT) en industrieel ontwerper Dasha Simons (AI & AI ethics, IBM).

"Je kunt met machine learning boven je onderwerp gaan hangen, voorbij de anekdote".
- Coen van de Ven, journalist voor De Groene Amsterdammer

"Creativiteit is niet iets wat hoeft te worden opgelost."
- Vincent Koops, RTL Nederland