Leven in media / Druk 1

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
21,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 20,89 i
+
Bestel
ISBN: 9789462986954
Uitgever: Amsterdam University Press
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Mark Deuze
Druk: 1
Relevante opleidingen: Journalistiek
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2017
Voorgeschreven bij o.a.: Christelijke Hogeschool Ede (CHE)
Vervanger van: 9789083085975
NUR: Mens en maatschappij algemeen

Media zijn voor ons als wat water is voor vissen: we leven niet met media maar in media. Want leven mét media suggereert dat we ook kunnen leven zónder media. Dat is een illusie.

Er is genoeg in de alomtegenwoordige media in ons leven om je zorgen over te maken: filterbubbels, surveillance en het einde van privacy, smartphoneverslaving en media hypes. In dit boek verschuift de focus van wat media met ons doen naar wat wij zelf in media kunnen doen. Hoe kunnen we bewust omgaan met het maken en consumeren van media, en daarbij betere (en mooiere) verhalen over onszelf en de wereld om ons heen vertellen?

We zijn niet willoos aan media overgeleverd en verliezen niet door media - gaandeweg - onze eigenheid als mensen. De vraag is niet of deze versmelting van media en leven goed of slecht voor ons is. De vraag is, wat we met ons leven in media gaan doen.

Mark Deuze biedt in dit boek zowel een kritische als creatieve kijk op ons leven in media.