Basisboek sociaal onderzoek / Druk 6

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
59,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 56,53 i
+
Bestel
ISBN: 9789462364486
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Peter G. Swanborn
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2015
Vervanger van: 9789047301431
NUR: Algemene sociale wetenschappen

Het doel van Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijk onderzoek.Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?

Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek.

Wijzigingen ten opzichte van de vorige druk

In deze zesde druk is ervoor gekozen om de hoofdstukken over beschrijvende statistiek op te nemen op www.basisboeksociaalonderzoek.nl. Ook informatie over methoden die eerder in bijlagen was opgenomen is hier te vinden. Het boek is hierdoor een echt 'basisboek' geworden dat de kern bevat van waar het in sociaalwetenschappelijk onderzoek om gaat. De vele opdrachten helpen om de behandelde theorie toe te passen in de praktijk.