De vent is de tent

reputatiemanagement in de praktijk

Voorzijde
Achterzijde
37,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789462200906
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Paul Stamsnijder
Druk: 1
Pagina's: 256
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2014
Vervanger van: 9789052617954
NUR: Management algemeen

Reputatiemanagement is meer dan ooit bepalend voor zakelijk, politiek en

persoonlijk succes. Het vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders is

de laatste jaren als sneeuw voor de zon verdwenen. Het publiek is niet op zoek

naar een oplossing, maar naar de schuldige. Actuele voorbeelden als ANWB, BP,

de Nederlandsche Bank, Inholland, Nokia, de Staatsloterij en Toyota zeggen

genoeg. Bestuurders liggen steeds vaker persoonlijk onder vuur.

Tegelijkertijd zijn organisaties met een goede reputatie aantrekkelijker voor

klanten, investeerders, medewerkers, de politiek en de pers. En ze zijn beter

in staat om crises te overleven. Denk aan Albert Heijn, Van Gansewinkel

Groep, McKinsey, Nationale-Nederlanden, Rabobank en TNT.

Dat stelt iedereen die zich bezighoudt met reputatiemanagement in de praktijk

voor een complexe taak. Het ontwikkelen van naam en faam hangt niet

af van één individu, maar juist van wat de organisatie als collectief aan de

wereld laat zien. De uitdaging: maak van medewerkers ambassadeurs.

De vent is de tent is het standaardwerk voor iedereen die met reputatiemanagement

aan de slag wil: communicatie- en marketingprofessionals, leidinggevenden

en zij die dat willen worden. Een praktisch boek met de meest

recente inzichten op het gebied van positionering en identiteitsontwikkeling,

social media, crisiscommunicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen

en storytelling.

Paul Stamsnijder (1968) helpt mensen en organisaties hun leiderschap te ontwikkelen. Hij is founding partner van de Reputatiegroep, de eerste onafhankelijke adviespraktijk voor reputatievraagstukken in de Benelux. Daarnaast is Stamsnijder programmadirecteur voor de postdoctorale opleiding Master of Reputation Management van EURIB, het European Institute for Brand Management. Hij publiceerde eerder Goed nieuws in kwade tijden: Crisiscommunicatie in de praktijk (2002) en Het merk is dood, leve het merk: rebranding - mislukking of meesterwerk (2008).