Bullshitmanagement II

inclusief eigenwijze vormen van organiseren en communiceren

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
Huidige versie niet beschikbaar:

Bullshitmanagement II

ISBN: 9789462200098
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jos Verveen
Druk: 1
Pagina's: 248
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2013
Vervanger van: 9789052618470
NUR: Management algemeen

Leiderschapstrainingen, strategische analyses, dikke beleidsnota's en eindeloze statistieken. Om nog maar te zwijgen over esoterische Tsjakka-trainingen, teambuildingsessies in een hutje op de hei en crossmediale imagocampagnes.

Sinds de uitvinding van het fenomeen management halen managers en adviseurs alles uit de kast om de prestaties van organisaties te beïnvloeden. Maar wat zijn al die modellen, methoden en termen nu werkelijk waard? En hebben we niet alleen maar last van die extra hiërarchische laag die zich, ongehinderd door inhoudelijke kennis, bemoeit met hoe vakmensen hun werk doen?

Bullshit Management II rekent af met het wijdverbreide misverstand dat investeren in managementtechnieken zin heeft. Het kraakt kritische noten, want voor succes bestaat geen enkele wetenschappelijke blauwdruk. En sterker nog: door al die modellen, methoden en termen verliezen steeds meer organisaties hun essentie uit het oog. Deze uitgebreide 2013-editie van de bestseller Bullshit Management bevat reacties van ondernemers, managementspecialisten, vakmensen én slachtoffers op Verveens stelling dat management averechts werkt. In het boek zijn diverse interviews opgenomen met mensen die, tegen de stroom in, eigenwijs zijn blijven organiseren en communiceren.