3rd4ALL How to Make Public Space

Voorzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789462083516
Uitgever: nai010 uitgevers publishers
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Aat Vos
Druk: 1
Pagina's: 240
Taal: Engels
Verschijningsjaar: 2017
Vervanger van: 9789462086623
NUR: Bouwkunst, architectuur

For English see belowHoe kunnen plaatsen waar je naartoe gaat die niet je werk of je thuis zijn, zoals bibliotheken, idea hubs, cultuurhuizen, parken, start-up-cafés en andere onmisbare publieke ruimten, de zogenaamde 'third places', een waardevolle bijdrage leveren aan een vitale samenleving, nu en in de toekomst? How to Make a Relevant Public Space beantwoordt deze vragen vanuit verschillende invalshoeken, gebaseerd op de vijf belangrijkste ontwikkelingen binnen de publieke ruimte.Third Places for All is een initiatief van international creative guide en architect Aat Vos. Het boek biedt kleurrijke inspiratie voor architecten en andere creatieven, voor beleidsmakers en bestuurders. Met ruim twintig diepteinterviews met autoriteiten op het gebied van onder meer stedenbouw en planning, architectuur, design, gaming, communicatie en sociologie, van professor Saskia Sassen tot auteur Joe Pine (The Experience Economy) en van industrieel ontwerper KarimRashid tot Marcela Sabino (directeur Museum of Tomorrow, Rio de Janeiro). Beeldreportages van inspirerende 'third places' en city tours langs openbare hotspots maken het beeld van de nieuwe publieke ruimte compleet.--How can places you go to other than your workplace or your home, such as libraries, idea hubs, cultural centres, parks, start-up cafés and other indispensable public spaces, so-called 'third places', make a valuable contribution to a vital society , now and in the future? How to Make a Relevant Public Space answers these questions from different angles, based on the five most important developments within the public space.Third Places for All is an initiative of international creative guide and architect Aat Vos. The book offers colourful inspiration to architects and other creatives, policymakers and administrators. With more than 20 in-depth interviews with authorities in various fields including urban development, planning, architecture, design, gaming, communication and sociology, from professor Saskia Sassen to author Joe Pine (The Experience Economy) and from industrial designer Karim Rashid to Marcela Sabino (director of the Museum of Tomorrow, Rio de Janeiro). Visual reports on inspiring 'third places' and city tours of public hotspots complete the portrayal of the new public space.