Hartleers

Voorzijde
Achterzijde
19,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
+
Bestel
ISBN: 9789461539298
Uitgever: Aspekt B.V., Uitgeverij
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Klaas Fleurke
Druk: 1
Pagina's: 298
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
NUR: Mens en maatschappij algemeen

Altijd al willen weten hoe het er nu in school écht aan toe gaat en welke bagage er nodig is om een goede leerkracht en opvoeder te zijn? Dan kan de lezer in dit boek zijn hart ophalen.

De schrijver, die als geen ander weet hoe de hazen in het onderwijsveld lopen, gunt de lezer via leerkracht Thijs een jaar lang een verrassende kijk in de fascinerende basisschoolpraktijk van alledag. Een praktijk die soms erg weerbarstig is en waarin heel veel goed gaat, maar soms ook fout. En van fouten kun je leren. Toch?

Meester Thijs laat de lezer zien hoe hij betrokken anticipeert op zijn steeds veeleisender wordende omgeving. Er zijn namelijk legio uitdagingen en bedreigingen die hij het hoofd moet bieden. Wat te denken van overvolle klassen, kieskeurige ouders, hoge werkdruk, administratieve rompslomp, passend onderwijs, taakuitbreiding, lange vergadersessies en vragen als: Hoe haal ik gezond m'n pensioen, hoe ga ik om met 'moeilijke' kinderen, wat moet ik doen om niet door te draaien en hoe ziet de school van de toekomst er uit?

In 'Hartleers' liggen veel antwoorden besloten op (actuele) vragen over onderwijs en opvoeden. De dagelijkse schoolgebeurtenissen worden afgewisseld met schetsen over vroeger: hierin passeren alle relevante onderwijsvakgebieden de revue en geven waardevolle informatie over het hoe en waarom van het hedendaagse onderwijs en opvoeden. De koppeling van het verhaal uit de praktijk van nu met de kennis uit het verleden maakt dit boek uniek.

Hiermee is het een stevige aanrader voor iedereen die interesse heeft in onderwijs- en opvoedingszaken. Humoristisch beschreven in klare taal met hart voor het kind, de professie en leren, waarbij de auteur erin geslaagd is de lezer tot de allerlaatste bladzijde bij de les te houden.