10 denkkaders om leren zichtbaar te maken - beknopte uitgave (Heruitgave)

Hoe ons denken het lesgeven positief kan beïnvloeden

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
13,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 12,83 i
+
Bestel
ISBN: 9789461183040
Uitgever: Bazalt Educatieve Uitgaven
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: John Hattie Klaus Zierer
Druk: 1
Pagina's: 64
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Vervanger van: 9789461182784
NUR: Educatieve uitgaven algemeen

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin, is een van de belangrijkste invloeden op de leerprestaties van leerlingen. Samen met Klaus Zierer beschrijft John Hattie de denkkaders die leraren zich eigen kunnen maken om het maximale uit hun leerlingen te halen. Deze denkkaders komen voort uit het boek Leren zichtbaar maken. Een voorbeeld van zo’n denkkader is: Ik streef naar een uitdaging voor alle leerlingen, zodat ze niet alleen ‘hun best doen’. Als dit je denkkader is, wat betekent dat dan in de praktijk voor je lessen en voor je handelen?

Dit praktische boekje is de beknopte versie van 10 denkkaders om leren zichtbaar te maken. Per denkkader werken we steeds één doel uit waarmee je als leraar aan de slag kunt. Daarnaast is er een vragenlijst voor zelfreflectie en een suggestie voor hoe je kunt beginnen. Elk hoofdstuk sluit af met een checklist en oefeningen die het betreffende denkkader ondersteunen.

Dit is een herdruk van de beknopte uitgave 10 mindframes om leren zichtbaar te maken (2019).