De Communicatie Revolutie

Waarom je Marketing- & Communicatieteam geen ballenbak meer mag zijn (en hoe je dat keihard verandert)

Voorzijde
Achterzijde
79,95
Leverbaar vanaf 1 december
+
Bestel
ISBN: 9789090395708
Uitgever: Pumbo
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Sonja Oppewal - Pruntel
Druk: 1
Pagina's: 220
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Management algemeen

Herken jij dit?

» Wordt jouw marketing- & communicatieteam behandeld als ballenbak? Iedereen gooit er wat in en jullie moeten het oplossen?

» Ben je vooral bezig met rennen, repareren en fi xen, in plaats van koers bepalen?

» Wordt jouw team gezien als uitvoerclub, en wordt jullie meerwaarde als strategisch partner niet erkend?

Dan is dit boek voor jou.

Van ballenbak naar koersbepaler

Een marketing- & communicatieafdeling is géén vangnet voor wat elders blijft liggen. Het is de verbinder, de versneller van verandering en het fundament onder een sterk merk. Toch worden marketing- & communicatieteams nog te vaak ingezet als middelenmachine. Het wordt hoog tijd om dat radicaal te veranderen.

Een strategisch team met een eigen signatuur

In De Communicatie Revolutie laat Sonja Oppewal-Pruntel zien hoe je jouw team transformeert van uitvoerend naar richtinggevend. Geen dikke theorie achter een bureau, maar een aanpak die werkt in de praktijk: met lef, structuur, people skills en fl air.

Wat dit boek je brengt

» Een glasheldere positionering van jouw marketing- & communicatieteam binnen het grotere geheel; mét eigen signatuur en mandaat.

» Tools, refl ecties en werkvormen waar je direct mee aan de slag kunt.

» De zeven Briljante Types in je team – van CreatieKraker tot KPI-koning, van ResultaatRakker tot ProjectPleister – waarmee je inzicht krijgt in kwaliteiten én valkuilen.

» Scherpe observaties en een spiegel die confronteert, motiveert én je laat glimlachen.

Over de auteur

Sonja Oppewal-Pruntel is oprichter van STACCATO® Marketing & Communicatie en werkt ruim twintig jaar als interim teamleider, strateeg en verbinder. Ze houdt van chaos én van resultaat. Van scherpte én compassie. Met haar modellen, spiegelvragen, doordachte aanpak en fl air helpt ze teams van los zand en ballenbak naar een stevig fundament; met rust in de tent, regie op de klus en resultaat dat telt.