Retail is mensenwerk

Hoe stenen winkels winnen; een handleiding

Voorzijde
Achterzijde
32,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 30,88 i
+
Bestel
ISBN: 9789090378046
Uitgever: Pumbo.nl B.V.
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Hans van Tellingen
Druk: 1
Pagina's: 200
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2023
NUR: Non-boeken algemeen

Retail is mensenwerk en stenen winkels winnen. Maar hoe doen zij dat? Dit boek biedt, als handleiding, de antwoorden. Het is het derde deel van de trilogie ‘Stenen Winkels Winnen’, na de succesvolle uitgaven ‘#WatNouEindeVanWinkels’ (2016) en ‘Waarom Stenen Winkels Winnen’ (2018).

Een greep uit de onderwerpen:

• Omzet en marktaandeel stenen winkels nemen toe. Het belang van thuiswinkelen neemt af. De retailleegstand daalt. Heeft transformeren wel zin?

• Marketing, beleving en het mengen van functies. Veel ‘retailtermen’ komen voorbij en wat kun je er eigenlijk mee?

• Het overheidsbeleid. Het kabinet moet ondernemers niet beperken en zwaarder belasten.

• Retailmissers. Wat kan er beter? Leveren gratis parkeren en gratis toiletten niet meer winkelomzet op?

• Retail is mensenwerk. Houd bijvoorbeeld kassa’s met echte mensen in stand. Of laat bedienend personeel de bestelling opnemen en gebruik geen QR-code hiervoor.

Hans van Tellingen heeft zijn eigen, eigenzinnige, tegendraadse, maar goed onderbouwde visie op de retail wederom aan het papier toevertrouwd. Prikkelend, onderhoudend en lekker leesbaar. Altijd gefundeerd, feitelijk en betrouwbaar. Want wat eerst tegendraads leek, blijkt in de praktijk gewoon uit te komen.

Hans van Tellingen is algemeen directeur van winkel- en consumentengedragsonderzoeker Strabo bv. Dit boek wordt ondersteund door de bijdragen van veertien mede-auteurs.

Retailers over de boeken van Hans van Tellingen:

`Geweldig boek met visie’

‘Eindelijk bewijs dat je niet per se een webwinkel nodig hebt’

‘Een verademing voor winkeliers, een handleiding voor vastgoed eigenaren en een must read voor elk gemeentebestuur!’

‘Eyeopener!’ ‘Feitelijk, krachtig, net als Hans zelf

‘Het is ons op ons lijf geschreven en heb er meteen twaalf besteld voor het winkelmanagement en mijn kinderen die mij mogelijk gaan opvolgen in de zaak’

‘Scherpe blik op de business. De ogen worden geopend, het is een must voor iedere retailer’