We gaan veranderen! / Druk 2

veranderingsprocessen managen

Voorzijde
Achterzijde
4,95
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 4,70 i
+
Bestel
ISBN: 9789066655577
Uitgever: SWP
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: W. Kweekel
Druk: 3
Pagina's: 56
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2004
NUR: Management algemeen

VeranderingstrajectenVeel managers hebben ervaren dat slechts enkele veranderingstrajecten naar wens verlopen. Andere trajecten, echter, komen uiterst moeizaam opgang, verlopen niet volledig naar wens, duren te lang, kosten te veel en leveren uiteindelijk niet het gewenste resultaat op. Soms met vergaande organisatorische, personele en financiële gevolgen.Het boekManagers hebben ondervonden dat er een aantal kritische succesfactoren zijn die bepalend zijn bij het succesvol ten einde brengen van een verandering. We gaan veranderen! geeft hier een overzicht van. Het maakt een einde aan de onzekerheden bij het leiden van veranderingen. De muis Charles ontdekt de wetmatigheden van veranderingstrajecten. Enkele daarvan, die ook in het boek voor komen, zijn: Veranderingen lukken alleen als het voor iedereen, vanaf het begin, duidelijk is wat het einddoel is. Veranderingen uit laten werken door het management leidt tot verstarring en verandering uit laten voeren door medewerkers leidt tot chaos. Elk einddoel moet vertaald worden in persoonlijke doelstellingen, waar ook daadwerkelijk op afgerekend wordt. We gaan veranderen! is geschreven voor managers:die starten met veranderingen, professionals die ondernemingsraden adviseren.Daarnaast is het boek zeer geschikt om veranderingsmanagers op te leiden om duidelijk te maken waar het nu echt om gaat bij het doorvoeren van veranderingen. Over de auteur Wim Kweekel heeft ruime ervaring in het leiden en begeleiden van veranderingstrajecten. Van eenvoudige veranderingstrajecten tot zeer complexe, waarbij duizenden mensen waren betrokken. Het boek is niet alleen een weergave van zijn eigen ervaringen maar ook die van anderen. Zo is er een enquête gehouden onder crisis- en interim-managers, waarbij met name is gevraagd naar de succes- en faalfactoren.