De missie van je organisatie maak je waar met je mensen. Dus wil je voorkomen dat ze uitvallen en, als het toch gebeurt, hen optimaal helpen bij de terugkeer. Maar hoe pak je dat aan, met respect voor privacy? Hoe praat je met je medewerkers voor, tijdens en na langdurige afwezigheid? Dit boek reikt recepten aan om te praten met medewerkers in goede en minder goede tijden. Je creƫert er samen met je team een zorgende context mee, waarin medewerkers voor elkaar zorgen en jij voor hen, waarin afwezigen verbonden blijven met hun collega's, en waarin ze blijvend en versterkt opnieuw aan de slag kunnen gaan. Waarom? Hoe kan praten met medewerkers uitval voorkomen? Hoe houd je contact met iemand die ziek is? Hoe pas je dat toe voor een geslaagde terugkeer? Moeilijke gesprekken voeren wanneer het niet goed loopt Wat? Vertrekt vanuit concrete, herkenbare situaties en vragen Gesprekstechnieken en praktische recepten Gaat in op elke fase, van voorkomen tot terugkeer Vertrouwen als leidraad Voor wie? Voor leidinggevenden en hr in elke sector Preventie-adviseurs, coaches, verzuimopleidingen, terug-naar-werk-begeleiding, (dis)ability management