Zoekmachinemarketing / druk 3

Voorzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Zoekmachinemarketing / druk 3

ISBN: 9789059403598
Uitgever: Van Duuren Media
Pagina's: 410
Verschijningsjaar: 2008
Vervanger van: 9789059402409

Dit boek leert u hoe u succesvol een online zoekmachinemarketingcampagne opzet. Online marketing, met name zoekmachinemarketing, neemt een steeds belangrijkere plaats in de mediamix in. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en return on investment opleveren, maar voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral niet moet doen. In deze derde, geheel herziene uitgave zijn de jongste inzichten, advertentievormen, onderzoekscijfers en honderden nieuwe screenshots verwerkt. Nieuw ten opzichte van de tweede editie (2006) is dat uitgebreid wordt stilgestaan bij Universal search van Google. Naast websiteoptimalisatie zullen optimalisatie van video, audio, afbeeldingen, kaarten en nieuws steeds belangrijker worden. In een nieuw hoofdstuk wordt deze optimalisatie van Universal search uitgelegd. Ook zijn veel extra informatie en tips opgenomen voor optimalisatie van sociale media (linkbuilding 2.0). Tot de behandelde onderwerpen behoren:

- Wat is zoekmachinemarketing?

- Hoe werken de verschillende zoekmachines en gidsen? Wat zijn de modellen? Wat is hun wijze van verzamelen? Moet u betalen voor posities of juist niet?

- Hoe zoekt uw doelgroep? Hoe komt u boven in de zoekresultaten van uw doelgroep te staan?

- Wat is Universal search? Welke elementen maken deel uit van een Universal-searchresultaat en hoe beïnvloedt u die?

- Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines voor uw webcontent bepalen en waar moet u op letten?

- Hoe zet u sociale media zoals Hyves, LinkedIn, Digg, eKudos, NUjij, Twitter en del.icio.us in voor zoekmachinemarketing?

- Hoe maakt u een databasegestuurde site doorzoekbaar?

- Hoe zorgt u dat uw doelgroep op uw resultaat in de zoekmachine klikt en niet op dat van de concurrent?

- Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor zoekrobots?

- Hoe wordt u opgenomen in zoekmachines, internetgidsen en verticals zoals Google Maps, Google Video, YouTube en Google Nieuws? Hoe bedrijft u PR 2.0?

- Hoe zet u een betaalde zoekmachineadvertentiecampagne op? Welke advertentievormen en biedingsmodellen bestaan er? Waar moet u op letten en hoe verbetert u de conversie?

- Hoe meet u de resultaten van uw zoekmachinemarketinginspanningen? Hoe doet u nulmetingen, maakt u rapportages en gebruikt u webstatistieken?

- Wat brengt de toekomst? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en welke implicaties kan dit hebben voor uw zoekmachinemarketing?

De begeleidende website www.searchmarketing.nl is een aanvulling op het boek. Aangezien de zoekmachinemarketingwereld constant verandert, vindt u hier aanvullende artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle url’s van de besproken sites, zodat u eenvoudig kunt doorklikken, en heel veel aanvullende verwijzingen.