Expeditie naar waarde

strategie ontdekken met professionals

Voorzijde
Achterzijde
45,50
Met 5% studentenkorting
Voor 43,23 i
Levertijd: 48 uur
+
Bestel
ISBN: 9789052618739
Uitgever: Boom
Auteur: Paul Kloosterboer
Pagina's: 418

Professionals en managers creëren waarde in hun dagelijkse praktijken. Voor

klanten, collega s, de organisatie en zichzelf.

Om die waarde te vergroten hebben ze elkaar hard nodig, soms tegen wil en dank.

De expeditie naar waarde voert naar klanten, belanghebbenden, professionele

hot spots en andere inspiratiebronnen. Ontdekken van waarde geeft richting

en kracht.

Vrije keuze voor (niet) veranderen is de springplank: aarzelingen en

ambities, denken en doen komen samen in het coproduceren van de toekomst.

Dit proefschrift doet verslag van een wetenschappelijke ontdekkingstocht.

Een analyse van strategische veranderprojecten en wetenschappelijke literatuur

onthult

• Waarom managers en andere professionals graag leren, maar niet van elkaar.

• Archetypische faalscenario s én kernprincipes bij strategievorming.

• Een nieuwe theorie over strategisch leren met emotie als beslissende factor.

• Een beproefde methode voor strategisch vernieuwen met werkprincipes voor:

leiderschap strategieteam procesinrichting interventies verbinding met alle

professionals en belanghebbenden

De expeditie naar waarde onderscheidt zich van de bestaande strategische

ontdekkingsmethoden door:

• Een consequente oriëntatie op (im)materiële waardecreatie, inclusief voor

professionals.

• Gecombineerd benutten van vier leer- en verandermotoren’: rationeel én emotioneel,

individueel én collectief.

• Een uitgekiende combinatie van leiden en leren.

• Voordelen van bestaande aanpakken combineren, zoals: aandachtig waarnemen en

toekomst cocreëren

klein- en grootschalige interventies intensiteit en ontspanning

procesregie en zelforganisatie moeten en willen

Lees meer