Het innovatieboek / Druk 2

gids voor innoveren en innovatiemanagement

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
34,00
Met 5% studentenkorting
Voor 32,30 i
Levertijd: 48 uur
+
Bestel
ISBN: 9789052618319
Uitgever: Boom
Auteur: Paul van der Voort e.a.
Druk: 2

Meer dan tachtig procent van de producten die we over tien jaar zullen kopen, is nu nog niet op de markt. Of jouw organisatie ook met succes bijdraagt aan die tachtig procent, hangt af van het vermogen om te innoveren. Innoveren is overleven.

Het innovatieboek is een praktijkgericht boek voor iedereen die wil innoveren, of het nu als manager of adviseur in een organisatie is of als ondernemer met innovatieve ideeën. Het legt een relatie tussen het innovatieproces - dromen, denken, durven, doen - en het management van dit proces: hoe geef je leiding aan innovatie, welke strategieën kun je volgen om er steeds beter in te worden? Bovendien bevat het allerlei praktische checklists en zelftests, bijvoorbeeld: Hoe innovatief is mijn organisatie?, Hoe schrijf ik een innovatief businessplan? en Hoe maak ik een business case voor een innovatie?.

Deze herziene versie besteedt veel aandacht aan nieuwe ontwikkelingen, zoals open innovatie: hoe kunnen organisaties profi teren van innovatieve ideeën van consumenten en partners? Actuele voorbeelden van onder meer Lego, Nike, TomTom, Linux en Apple brengen de materie tot leven.

Paul van der Voort

Paul van der Voort is programmamanager Innovatie bij ProRail. Doelgroep Ondernemers, managers en adviseurs die willen innoveren of innovatieprocessen willen begeleiden, docenten en studenten.

Frank van Ormondt

Frank van Ormondt is adviseur en trainer op het gebied van innovatie. Daarnaast is hij docent aan onder meer de RSM Erasmus Universiteit en de Hogeschool Inholland.

Lees meer