Goed nieuws in kwade tijden

crisiscommunicatie in de praktijk

Voorzijde
Achterzijde
45,50
Met 5% studentenkorting
Voor 43,23 i
Levertijd: 4 dagen
+
Bestel
ISBN: 9789052614069
Uitgever: Boom
Auteur: Paul Stamsnijder
Pagina's: 184

Bedrijven kennen niet alleen goede, maar ook kwade tijden. De besmettingszaak

van Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van World Online: ondernemingen komen negatief in het nieuws, al dan niet terecht. Crises zijn aan de orde van de dag.

In dit boek betoogt Paul Stamsnijder dat een nieuwe periode is aangebroken:

het transparantietijdperk. Wat zich binnen bedrijven afspeelt, wordt steeds

zichtbaarder voor het grote publiek. Door internet is de grens tussen in- en

externe communicatie vervaagd, waardoor een incident sneller dan ooit tot

een crisis escaleert. Niet het beeld dat wordt voorgespiegeld in campagnes

maakt de reputatie van de onderneming, maar wie zij is en wat zij doet.

Paul Stamsnijder adviseert hoe bedrijven moeten omgaan met hun communicatie

in deze transparantie.

Goed nieuws in kwade tijden is het ideale praktijkboek voor de manager die

liever niet door schade en schande wijs wil worden. Het boek biedt niet alleen

inzicht in het fenomeen crisis, maar levert ook de praktische aanpak om zelf

escalatie te voorkomen of te beperken. Aan de hand van vele actuele voorbeelden

wordt aangetoond dat bedrijven zich alleen maar kunnen wapenen tegen de toegenomen transparantie door zelf transparant te zijn. Bedrijven kunnen geen geheimen meer bewaren of zaken anders voorstellen dan ze zijn.

Lees meer