Pioniers van de nieuwe welvaart

drijfveren en dilema's van ondernemers in de betekeniseconomie van ondernemers in de betekeniseconomie

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
22,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 21,38 i
+
Bestel
ISBN: 9789047011651
Uitgever: Business Contact
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Kees Klomp Nadine Maarhuis
Druk: 2
Pagina's: 224
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2018
NUR: Economie en bedrijf algemeen

In ‘Pioniers van de nieuwe welvaart’ gaan Kees Klomp en Nadine Maarhuis dieper in op de betekeniseconomie, die alsmaar groeit. Ondernemers als Tony’s Chocolonely, Dopper en De Vegetarische Slager zijn succesvol bij een groot publiek en in alle hoeken van de samenleving is belangstelling voor ondernemers met een maatschappelijke missie.

Maar een financieel gezonde business runnen die tegelijk sociale en ecologische meerwaarde creëert is niet altijd gemakkelijk. Welke dilemma’s ervaren de pioniers van de nieuwe welvaart bij het bouwen van hun missiegedreven bedrijven? En hoe tackelen ze die?

In dit boek vertellen impactondernemers openhartig over hun pieken en dalen en delen ze de lessen uit hun praktijk. Parallel daaraan schetsen Klomp en Maarhuis de essentiële elementen van de betekeniseconomie. Dit boek is daarom verplichte kost voor beginnende én groeiende pioniers – maar ook voor leiders in gevestigde bedrijven die de omslag naar maatschappelijke impact willen maken.