Academic Writing in English / Druk 2

a process-based approach

Voorzijde
Achterzijde
Huidige versie niet beschikbaar:

Academic Writing in English / Druk 2

ISBN: 9789046905159
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Janene van Loon Arnoud Thüss Nicole Schmidt Kevin Haines
Druk: 2
Pagina's: 240
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2016
Vervanger van: 9789046902561
NUR: Engelse taal, letterkunde en cultuur

Academisch schrijven in het Engels is voor niet-Engelstalige studenten een grote uitdaging. Ze moeten niet alleen een goede tekst creëren, ze moeten dit ook nog eens doen in een taal die niet hun moedertaal is. Engelse boeken over het academische schrijfproces behandelen niet de specifieke problemen voor anderstaligen.

Academic Writing in English biedt de uitkomst: een Engelstalig boek over academisch schrijven, gericht op Nederlandse en andere niet-Engelstalige studenten. De hoofdstukken van het boek volgen het schrijfproces, van voorbereiding en planning, via de concepttekst naar bijschaven en afronden. Korte uiteenzettingen over inhoud en structuur worden afgewisseld met een grote diversiteit aan oefeningen en vele voorbeeldteksten van hoge kwaliteit. De oefeningen zijn gericht op reflectie, structureren, taalgebruik en woordenschat. Het taalniveau bouwt op van B2 naar C1.

De Developing your text-oefeningen laten de student werken aan één doorlopende schrijfopdracht. Ook wordt er gewerkt met peer review, waarbij studenten leren om kritisch naar elkaars teksten te kijken. Docenten kunnen een Teacher's Guide aanvragen, waarin per oefening lessuggesties worden gedaan. Ook zijn er extra Vocabulary Exercises beschikbaar.

Wijzigingen tweede druk

In de tweede, herziene druk is de aandacht voor de verschillende soorten onderzoeks- verslagen beter in balans. Er is meer aandacht voor business reports en onderzoeksrapporten worden in groter detail besproken. Er zijn nieuwe oefeningen toegevoegd. Waar nodig zijn de voorbeeldteksten geactualiseerd.

Academic Writing in English is bedoeld voor Nederlandse en andere niet-Engelstalige universitaire bachelor- en masterstudenten.

De auteurs werken aan de Rijksuniversiteit Groningen en aan de University of Arizona. Ze geven diverse cursussen Engels aan studenten, personeel en externen. Drie van de auteurs zijn native speaker.