De essentie van China / Druk 2

Communicatie - Zakendoen - Marketing

Voorzijde
Achterzijde

Niet beschikbaar

ISBN: 9789046901564
Uitgever: Coutinho
Verschijningsvorm: Hardcover
Auteur: Jeanne Boden
Druk: 2
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2012
Categorie: Economie & management
NUR: Interculturele communicatie

Lange tijd was China een land ergens in het verre Oosten waar niemand een precies beeld van had. Vandaag haalt China dagelijks het nieuws: de invloed en de aantrekkingskracht van China lijken grenzeloos. Maar hoe is het gesteld met onze kennis van het land? Hoe scherp is het beeld dat we hebben? Hoe is dat beeld ontstaan en waarop is het gebaseerd?

De essentie van China helpt mensen die China willen doorgronden op gang en biedt een leidraad voor iedereen die in interactie treedt met Chinezen.

Het boek bestaat uit twee delen. Het eerste deel belicht de Chinese cultuur en maatschappij met onderwerpen als geografie, bevolking, geschiedenis, taal, cultuurverschillen met het Westen, filosofie en politiek. Het tweede deel gaat over zakendoen en marketing in China. Aan de orde komen bedrijfscultuur, arbeidsmarkt, economie, wetgeving, netwerken, strategisch denken en communicatie. Praktische voorbeelden en toelichtingen van ervaringsdeskundigen wisselen de theorie af.

Jeanne Boden is doctor in de sinologie en directeur van ChinaConduct, een opleidingscentrum en adviesbureau voor zakelijke en overheidssamenwerking tussen China en Europa (www.chinaconduct.com).