Strategie in kaart gebracht

concrete resultaten uit alle bedrijfsmiddelen

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar
29,99
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 28,49 i
+
Bestel
ISBN: 9789025418281
Uitgever: Business Contact
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Robert Kaplan David P. Norton
Druk: 7
Pagina's: 447
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2008
NUR: Management algemeen

De jarenlange ervaring van Kaplan en Norton met de Balanced Scorecard heeft geleid tot een vernieuwde, meer praktijkgerichte toepassing: Strategiekaarten. Hiermee kan elk bedrijf en iedere organisatie de verbanden in kaart brengen tussen de in de organisatie aanwezige assets en methoden om waarde te creƫren.

De auteurs stellen dat het kritieke aspect van strategie, namelijk continue en blijvende waardecreatie, afhankelijk is van vier interne processen: productie en dienstverlening, klantrelaties, innovatie en maatschappelijk ondernemerschap. Strategiekaarten helpen u erbij deze processen in de gewenste richting te sturen door ze te koppelen aan specifieke doelen, en door de voor u belangrijkste processen te meten, evalueren en verbeteren. Ook helpen ze u om investeringen in (menselijk, informatie- en bedrijfs)kapitaal te preciseren.Dit boek geeft een visuele aha-belevenis voor managers die hun strategie beter willen uitvoeren. Het biedt een blauwdruk om alle processen, medewerkers en informatietechnologie aan elkaar te verbinden en te stroomlijnen voor een betere prestatie.