Het Handboek Communicatieadvies is voor communicatiebeoefenaars die een succesvolle adviesrol willen vervullen voor hun organisatie of project. Kenmerkend is hun dubbelfunctie: kennis en kunde. Communicatieadviseurs moeten expert zijn in intentionele communicatie en tegelijk uitgebreide vaardigheden bezitten om onderbouwd en stellig te adviseren over de steeds complexere communicatie-inzet. Daarom willen zij groeien in hoe organisaties en opdrachtgevers mee te nemen in hun inzichten, conclusies en scenario’s.
Het handboek is praktisch van inhoud en opzet, met veel sprekende voorbeelden. Winkelaar deelt zijn ervaring in het communicatievak met vakcollega’s van senior- en mediorniveau, actief in elk type organisatie, van commercieel, tot overheid en non-profit. Bekende communicatietheorieen krijgen een opfrisbeurt en er is aandacht voor trends in en rond het vak.
Met de CommunicatieAdviesCyclus krijgen communicatieadviseurs een helder werkmodel, leidraad en checklists om scherpe analyses te maken en betrokkenheid te organiseren bij de realisatie van het advies.
Gebaseerd op meer dan 50 jaar ervaring van de auteur in het communicatieadvieswerk
Wijst de weg hoe regie te voeren in succesvolle Adviestrajecten
Praktisch, met veel sprekende voorbeelden en handige checklists
Karel A. Winkelaar heeft meer dan 50 jaar ervaring bij commerciële en non-profit organisaties en de overheid. Hij was docent, lesontwikkelaar en examinator bij SRM en schreef diverse vakpublicaties. Nu richt hij zich op kennisoverdracht en coaching, en scriptiebegeleiding van studenten.