GenZclopedie

Alles over het aantrekken en behouden van jong talent

Voorzijde
25,00
Leverbaar vanaf 16 oktober
Met 5% studentenkorting
voor 23,75 i
+
Bestel
ISBN: 9789024469574
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Laura Bas
Druk: 1
Pagina's: 192
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2025
NUR: Management algemeen

Generatie Z bestormt de arbeidsmarkt en schudt gevestigde structuren wakker.

 

De frisse blik, kritische vragen en behoefte aan betekenis van genz’ers is relevanter dan ooit. Laura Bas voerde het grootste kwalitatieve onderzoek naar Generatie Z op de werkvloer in Nederland uit. De uitkomsten laten haarscherp zien wat Gen Z drijft, hoe je hun talent tot bloei laat komen en hoe je inspeelt op hun verwachtingen – zonder jezelf te verliezen in generatiestereotypen. Als herkenbaar rolmodel voor Generatie Z weet de auteur als geen ander wat deze generatie beweegt – én wat organisaties nodig hebben om daarin mee te bewegen.

 

Verwacht geen droge theorie, maar scherpe inzichten, eerlijke verhalen van jonge werknemers en concrete handvatten om jouw organisatie toekomstbestendig te maken. De GenZclopedie is dé praktische gids voor leidinggevenden, HR-professionals en organisaties die jong talent willen aantrekken én behouden. Eén ding weet je zeker na het lezen: zo werkt Gen Z – en zo werken ze voor jou.

 

Voortgekomen uit het grootste kwalitatieve onderzoek naar jongeren op de werkvloer in Nederland

30 toonaangevende organisaties – waaronder Coca-Cola, de Belastingdienst, AFAS, VolkerWessels en NS werkten mee aan haar onderzoek

Complete en praktische handleiding voor het bereiken, begrijpen en behouden van Gen Z op de werkvloer