Het generatie-effect

Hoe alle generaties samen meer bereiken: van boomer tot zoomer

Voorzijde
Achterzijde
27,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 26,13 i
+
Bestel
ISBN: 9789024464357
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Kim Jansen
Druk: 1
Pagina's: 192
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
NUR: Management algemeen

Bouwen aan een organisatie waar alle generaties tot hun recht komen, verbonden zijn en elkaar versterken

Inzicht in de generatieverschillen op de werkvloer en hoe generatiemanagement je organisatie beter maakt

Vol handvatten, inspiratie en tips om concreet mee aan de slag te gaan

Maakt de vertaalslag mogelijk naar je eigen organisatie, je team en je rol

De werkvloer wordt bevolkt door maar liefst vijf generaties. Generatie Z rammelt aan de poort en de laatste babyboomers nemen afscheid. Die brede generatiemix zorgt voor uitdagingen. Jonge medewerkers lopen snoeihard aan tegen zo-doen-we-het-hier-nou-eenmaal, en oudere generaties vinden hen verwende, veeleisende snotneuzen.

Jong en oud verschillen in hun visie op werken. Ze hebben totaal andere drijfveren en ideeën over aanpak van zaken. Dit geeft problemen op de werkvloer. De kloof wordt groter, je krijgt frictie, eilandjes, verloop en verzuim. Eeuwig zonde, want generatiediversiteit is juist een prachtige kans om elkaar te versterken.

Als je de uiteenlopende perspectieven en talenten elkaar laat kruisbestuiven, blijven niet alleen je medewerkers vitaal aan boord, maar schep je ook een creatieve, wendbare organisatie. Een plek waar de vernieuwingsinjectie van jonge collega’s samenkomt met de ervaring en slagkracht van de oudere garde. Het generatie-effect geeft je de inzichten en handvatten die je hiervoor nodig hebt. 

Generatie-expert en sociaalpsycholoog Kim Jansen (1980) werkte jarenlang op het snijvlak van hr, trainerschap en onderzoek. Sinds 2014 is ze inspirerend spreker en senior trainer. Met dit boek spoort ze je aan om het beste uit alle generaties te halen voor een future-proof organisatie.