Luisteren is goud

Verdiep relaties, maak organisaties menselijker en geef groei gehoor

Voorzijde
29,75
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 28,26 i
+
Bestel
ISBN: 9789024447510
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Eric de Haan
Druk: 1
Pagina's: 144
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Management algemeen

Geef luisteren meer ruimte en creëer hechtere, duurzamere werkrelaties.

Iedereen wil gehoord worden, maar echt luisteren lijkt in onze steeds vluchtigere wereld een schaars iets. Niettemin vinden de meeste mensen van zichzelf dat ze best goede luisteraars zijn, terwijl veel van hen het nooit echt goed hebben geleerd. Je kunt gerust spreken van een luistercrisis.

Hoog tijd om luisteren te (her)waarderen. Luisteren is goud schetst het belang en de uitdagingen van deze kunst, en maakt duidelijk hoe je – aan de hand van de ontwikkelmethodiek Theory U – je luistervermogen kunt verbeteren.

Ook organisaties moeten beter luisteren, naar klanten, medewerkers en de samenleving. Aan de hand van luisterprincipes en best practices biedt het boek een raamwerk om luisterend vermogen binnen jouw organisatie te ontwikkelen. Daarbij krijg je als professional concrete methoden en gesprekstechnieken aangereikt om effectiever te luisteren. Een belangrijk boek voor iedereen die relaties wil verdiepen, verrijken en verduurzamen.

Eric de Haan is voorzitter van Stichting Gouden Oor en bestuurder bij Stichting Service Excellence. Hij schreef eerder De Tao van Service en Zeg dat nog eens? en is coauteur van Service Excellence en Excelleren in Service.