Vaardig communiceren in de gezondheidszorg / Druk 4

Voorzijde
Inkijkexemplaar
54,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 52,20 i
+
Bestel
ISBN: 9789024446674
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jonathan Silverman Suzanne Kurtz Juliet Draper Angelique Timmerman
Druk: 4
Relevante opleidingen: Verpleegkunde
Pagina's: 400
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Fontys Hogescholen
Vervanger van: 9789462363595
NUR: Gezondheidsvakken, lichamelijke oefening en verzorgingsvakken HOGER ONDERWIJS

Goed kunnen communiceren is een onmisbare vaardigheid voor iedere hulpverlener in de gezondheidszorg. Dit boek is daarmee even onmisbaar. Het laat aan de hand van evidence-based onderzoek zien hoe belangrijk communicatievaardigheden zijn en wat ze zowel de hulpverlener als de patiënt kunnen opleveren.

Vaardig communiceren in de gezondheidszorg is een multidisciplinair inzetbaar boek dat laat zien hoe de hulpverlener met goede communicatievaardigheden betere resultaten kan boeken. Het is het enige boek in zijn soort dat is gebaseerd op (internationaal) evidence-based onderzoek. Dit van oorsprong Engelstalige boek is volledig bewerkt voor de Nederlandse situatie en kan daardoor moeiteloos worden toegepast in de Nederlandse gezondheidszorg.

Kern van het boek is de observatielijst die precies de stappen in de gespreksvoering volgt. De structuur van het gesprek en de benodigde vaardigheden komen hierin systematisch aan de orde.

Het boek biedt een degelijk stelsel van basale communicatievaardigheden dat als uitgangspunt dient voor het omgaan met allerlei uiteenlopende communicatieproblemen.

De Nederlandse bewerking is tot stand gekomen met goedkeuring van de oorspronkelijke auteurs.

Aandacht voor e-Health en online communicatie

Informatie over perceptuele vaardigheden

Bijbehorende website met oefeningen, video’s en het online boek

Mensen met verschillende beroepen in de gezondheidszorg

Studenten die een opleiding volgen in de gezondheidszorg

Specialisten (al dan niet in opleiding) in een na- of bijscholingstraject