Bejegening in de zorg / druk 5

respectvol omgaan met clienten

Voorzijde
Achterzijde
31,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 29,93 i
+
Bestel
ISBN: 9789024414093
Uitgever: Boom
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: E. Bosch
Druk: 5
Pagina's: 157
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 1998
NUR: Paramedisch algemeen

In dit boek wordt, met voor de verschillende sectoren van zorg herkenbare voorbeelden, ingegaan op de professionele wijze waarop hulpverleners cliƫnten en patiƫnten kunnen bejegenen. Mensen in verzorging- en verpleeghuizen, ziekenhuizen, de psychiatrie, thuiszorg, jeugdhulpverlening, mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke handicap zijn zeer afhankelijk van de wijze waarop hulpverleners hen tegemoettreden, bejegenen.

Die bejegening vraagt om een heldere, breed gedragen, goed onderbouwde en bewuste visie. De visie komt tot uitdrukking in iemands attitude. In deze attitude speelt de kritische zelfreflectie de belangrijkste rol; zelfkennis, scherp kijken naar jezelf, gaat aan alles vooraf. Respectvolle bejegening is een kwaliteitsinstrument.

Het boek is geschikt voor medewerkers in alle zorgsectoren. Studenten mbo en hbo wordt een kader aangeboden; discussies en opdrachten maken dit praktische boek goed bespreekbaar. Voor organisaties en instellingen is dit boek bruikbaar om hun visie te toetsen: bejegening als kwaliteitsinstrument.