Dik in orde / druk 1

Voorzijde
Niet beschikbaar

Ik eet dus ik ben of hoe marketing ons dik maaktWist je dat fastfood en softdrinks goedkoper zijn dan groenten en fruit? En dat dieetontbijtgranen net meer calorie├źn bevatten dan gewone ontbijtgranen? Stond je er al eens bij stil dat light niet staat voor 'zonder', maar enkel 'met minder' calorie├źn? Het lijkt allemaal te gek voor woorden en toch is het de realiteit in de voedingswereld. Onze maatschappij en de bijbehorende marketing schuwen duidelijk het absurde niet. Zo maken sportvedetten reclame voor fastfood terwijl ze net achter gezondheidscampagnes zouden moeten staan om de jeugd te doen bewegen, toch? Door deze praktijken niet aan te pakken, duwt de maatschappij ons steeds meer in de richting van overgewicht en obesitas. En toch is het de persoon met obesitas die met de vinger gewezen wordt voor zijn eetgedrag en niet de maatschappij. Met Is dik in orde? wil Patrick Mullie de obesitasepidemie een halt toeroepen. Het boek is verplichte lectuur voor iedereen die zich ergert aan de huidige overconsumptie en de agressieve marketingcampagnes. Kortom, voor iedereen die inziet dat we minder moeten consumeren in het belang van onze gezondheid en het milieu.