Eva Dierickx en Astrid Koelman schreven hét boek dat ze misten als lerarenopleider en kleuterleerkracht. Over hoe alles in je klas begint met het graag zien van de kleuters, hoe je grenzen stelt zonder stickers of time-out, hoe spel en leren met elkaar verbonden zijn en hoe je daar als leerkracht het maximale uit kan halen. Maar ook over executieve functies, educare en sustained shared thinking en nog veel meer. Zonder met de vinger te wijzen stellen de auteurs praktijken in vraag en dagen ze je uit om verder te denken en te groeien als kleuterleerkracht. Waarom? Combineert wetenschappelijke inzichten met concrete ervaringen uit de klaspraktijk Inspirerend en toegankelijk voor elk ervaringsniveau Stelt gangbare praktijken op een respectvolle manier ter discussie Wat? Combineert wetenschappelijk onderzoek met praktijkervaring van kleuterleerkrachten voor een stevige, realistische en onderbouwde aanpak Vertrekt vanuit het 'graag zien' van kleuters en biedt warme, kindgerichte alternatieven voor straffen en belonen Stimuleert reflectie en groei met concrete casussen, hulpvragen en praktische tips Voor wie? Studenten uit de lerarenopleiding, opvoeders Leerkrachten die al vele jaren voor de klas staan