Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen

Voorzijde
Achterzijde
49,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 47,03 i
+
Bestel
ISBN: 9789013086072
Uitgever: Vakmedianet
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Jos Kieboom Frans Diepstraten Jan Jonker
Druk: 1
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2011
NUR: Management algemeen

Duurzaamheid is voor velen nog een vage term waarvan we niet precies weten wat we er in de praktijk mee moeten. Wat houdt het eigenlijk in en waarom is het belangrijk? Met Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen wil auteur Jan Jonker het debat over duurzaamheid versnellen. Hij heeft samen met zijn studenten relevante literatuur over deze onderwerpen gecombineerd met hun eigen inzichten op dit gebied. Het resultaat is een overzichtelijke publicatie over hoe duurzaam ondernemen en maatschappelijk verantwoord ondernemen zich hebben ontwikkeld en wat er op dit gebied in de nabije toekomst kan worden verwacht.

Het boek geeft een beknopt overzicht van de belangrijkste denkers en hun ideeën van de afgelopen veertig jaar, waarbij de ontwikkelingen in het denken over en het organiseren van duurzaam verantwoord ondernemen centraal staan. Een dergelijk praktisch overzichtsboek was er nog niet. Inleiding in maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen is primair bedoeld als instappublicatie voor HBO- en WO-studenten die behoefte hebben aan een inleidend en chronologisch overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen. Maar ook voor managers is het een handig naslagwerk. Binnen twee uur bent u helemaal op de hoogte door de thema's eruit te pikken die bij uw bedrijf passen.