Basiskennis taalonderwijs / Druk 4

Voorzijde
Inkijkexemplaar
47,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 45,55 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001034313
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Henk Huizenga José Smeets
Druk: 4
Pagina's: 312
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2024
Vervanger van: 9789001745363
NUR: Taalonderwijskunde

- Helpt de student bij de voorbereiding op de toetsing van de Kennisbasis Taal;

- staat boordevol oefeningen waarmee studenten zich de leerstof eigen kunnen maken;

- sluit aan bij de actualiteit van het taalonderwijs.

Basiskennis Taalonderwijs is onmisbaar voor een goede voorbereiding op de toetsing van de Kennisbasis Taal voor de pabo. Het boek staat boordevol oefeningen waarmee studenten zich de leerstof eigen kunnen maken. Allereerst wordt de opzet van de kennisbasis en de toetsing daarvan kort toegelicht. Daarna volgt een hoofdstuk over taal en taalonderwijs. Vervolgens wordt per domein van het taalonderwijs de leerstof voor de toets behandeld. Per hoofdstuk zijn de toetsdoelen vermeld en worden er voorbeelden gegeven van meerkeuzevragen. Daarnaast biedt het een overzicht van alle begrippen die in de Kennisbasis Taal getoetst worden.

Deze herziene, vierde editie is aangepast aan de actuele ontwikkelingen in het taalleesonderwijs en sluit aan bij de meertalige, diverse samenleving die Nederland is.

Dit pabo-studieboek is geschikt voor zelfstudie en bereidt studenten voor op de Landelijke kennisbasistoets Taal die studenten aan het eind van hun majorfase maken. Het boek is ook geschikt als theorieboek ondersteunend bij de verschillende taal- en leesdidactiekcolleges op de pabo.

De antwoorden op de vragen uit het boek staan op de ondersteunende website.

José Smeets-van Veldhoven (pabo, Nederlandse taal- en letterkunde MSC, specialisatie Moderne Taalkunde) is al meer dan dertig jaar werkzaam in het primair en hoger onderwijs. Momenteel is zij werkzaam op Hogeschool IPABO Amsterdam/Alkmaar als hogeschooldocent en nascholer taalleesdidactiek.