No rules rules

Waarom Netflix zo succesvol is

Voorzijde
Achterzijde
Inkijkexemplaar

Niet beschikbaar

ISBN: 9789000365685
Uitgever: Spectrum
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Reed Hastings Erin Meyer
Druk: 1
Pagina's: 320
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2020
Vervanger van: 9789000378876
NUR: Management algemeen Personeel en organisatie

Netflix-CEO Reed Hastings over de Netflixcultuur en zijn sleutel tot succes

Met meer dan 167 miljoen geabonneerden in 190 landen heeft Netflix de manier waarop wij toegang hebben tot films en series voor altijd veranderd. Van een dvd-service transformeerde het bedrijf naar een online streamingsdienst en een van de meest onorthodoxe, creatieve en succesvolle techbedrijven in Silicon Valley. Maar hoe is Netflix in staat constant te blijven innoveren en groeien?

Het begint allemaal met één man: Reed Hastings. Van meet af aan zette hij zich in voor innovatie en ontwikkelde hij een revolutionaire bedrijfscultuur waarmee Netflix uitgroeide tot een ware mediagigant. Dit betekende dat er gebroken moest worden met gangbare geschreven én ongeschreven managementregels. Zo is hard werken bij Netflix niet het belangrijkste en gaat het niet om het tevreden houden van je baas, maar staat radicale openheid juist centraal. Toen Hastings zijn plan opstelde waren de gevolgen van zijn ideeën niet te voorspellen, maar het bleek een ongekende succesformule: flexibiliteit, snelheid en durf zijn de kernwaarden waarmee deze nieuwe techreus de wereld verovert.

In No rules rules duikt Hastings samen met coauteur Erin Meyer, gevierd auteur van The Culture Map en expert op het gebied van management, dieper in de psychologische motieven en effecten van de Netflix-methode. Aan de hand van honderden interviews met medewerkers en nooit eerder vertelde verhalen uit Hastings’ carrière tonen ze zowel de positieve als de negatieve kanten ervan. Het levert inspirerende lessen op die voor elke onderneming van enorme waarde kunnen zijn.